dc.contributor.author |
CEBANU, Marcel |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-18T04:57:05Z |
|
dc.date.available |
2024-07-18T04:57:05Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
CEBANU, Marcel. Corelații interdisciplinare în învățarea fizicii. În: Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 1-2 decembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Facultatea de Psihologie și Psihopedagogie Specială, Catedra de Psihologie. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 48-51. ISBN 978-9975-46-884-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-884-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6534 |
|
dc.description.abstract |
The interdisciplinary approach tends to become a fundamental principle of contemporary science and a modern education system. The interdisciplinarity of physics with other school subjects aims at methodological relations, which are established between subjects and the transfer of methods from one subject to another. In the paper, the premises of interdisciplinarity, the advantages of interdisciplinary correlations are exposed; selected interdisciplinary topics are presented, for which knowledge of physics is fundamental. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinaritate |
en_US |
dc.subject |
Metode de predare a fizicii |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinarity |
en_US |
dc.subject |
Physics teaching methods |
en_US |
dc.title |
Corelații interdisciplinare în învățarea fizicii |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |