REPOZITORIU UPSC

Corelații interdisciplinare în învățarea fizicii

Show simple item record

dc.contributor.author CEBANU, Marcel
dc.date.accessioned 2024-07-18T04:57:05Z
dc.date.available 2024-07-18T04:57:05Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation CEBANU, Marcel. Corelații interdisciplinare în învățarea fizicii. În: Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 1-2 decembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Facultatea de Psihologie și Psihopedagogie Specială, Catedra de Psihologie. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 48-51. ISBN 978-9975-46-884-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-884-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6534
dc.description.abstract The interdisciplinary approach tends to become a fundamental principle of contemporary science and a modern education system. The interdisciplinarity of physics with other school subjects aims at methodological relations, which are established between subjects and the transfer of methods from one subject to another. In the paper, the premises of interdisciplinarity, the advantages of interdisciplinary correlations are exposed; selected interdisciplinary topics are presented, for which knowledge of physics is fundamental. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Interdisciplinaritate en_US
dc.subject Metode de predare a fizicii en_US
dc.subject Interdisciplinarity en_US
dc.subject Physics teaching methods en_US
dc.title Corelații interdisciplinare în învățarea fizicii en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2023
    Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, [ediţia 1], 1-2 decembrie 2023

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account