dc.contributor.author |
ȚÂNCULESCU, Elena-Camelia |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-18T04:49:39Z |
|
dc.date.available |
2024-07-18T04:49:39Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
ȚÂNCULESCU, Elena-Camelia. Integrarea cunoștințelor și metodelor specifice biologiei în activități ce vizează sănătatea omului și a mediului. În: Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 1-2 decembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Facultatea de Psihologie și Psihopedagogie Specială, Catedra de Psihologie. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 40-42. ISBN 978-9975-46-884-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-884-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6532 |
|
dc.description.abstract |
The curriculum analysis of biology highlights the progressive training of key competences and aims at integrating pupils life experiences into activities that stimulates students collaboration and interdisciplinary links. This interdisciplinary and cross-disciplinary approach to content enables the integration and transfer of knowledge and methods specific to biology into new contexts that contribute contributes to the formation of healthy habits and behaviors, to values and attitudes toward issues relating to human health and the environment, lifelong learning competence. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Curriculum |
en_US |
dc.subject |
Biologie |
en_US |
dc.subject |
Abordare interdisciplinară |
en_US |
dc.subject |
Abordare transdisciplinară |
en_US |
dc.subject |
Biology |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinary approach |
en_US |
dc.subject |
Transdisciplinary approach |
en_US |
dc.title |
Integrarea cunoștințelor și metodelor specifice biologiei în activități ce vizează sănătatea omului și a mediului |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |