dc.contributor.author |
BLANARI, Albina |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-18T04:41:09Z |
|
dc.date.available |
2024-07-18T04:41:09Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
BLANARI, Albina. Abordarea inter- și transdisciplinară la orele de limba și literatura română. În: Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 1-2 decembrie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Facultatea de Psihologie și Psihopedagogie Specială, Catedra de Psihologie. Chișinău: CEP UPSC, 2024, pp. 21-28. ISBN 978-9975-46-884-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-884-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6529 |
|
dc.description.abstract |
The current and prospective demands of society are undeniable in terms of the school as well and, in particular, its actors, pupils and teachers. The contemporary human being requires to go through the learning process beyond disciplines, an integrated curriculum, which can be closer to his needs. The interdisciplinary approach at classes provides a communication culture necessary for the student and forms him as a personality with a vast culture. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinaritate |
en_US |
dc.subject |
Transdisciplinaritate |
en_US |
dc.subject |
Gândire critică |
en_US |
dc.subject |
Inteligențe multiple |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinarity |
en_US |
dc.subject |
Transdisciplinarity |
en_US |
dc.subject |
Critical thinking |
en_US |
dc.subject |
Multiple intelligences |
en_US |
dc.title |
Abordarea inter- și transdisciplinară la orele de limba și literatura română |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |