dc.contributor.author |
CALALB, Mihail |
|
dc.contributor.author |
DABIJA, Viorel |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-15T05:02:01Z |
|
dc.date.available |
2024-07-15T05:02:01Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
CALALB, Mihail, DABIJA, Viorel. Corelația dintre metacogniție, atitudine și succesul academic al elevilor la fizică în clasa a VII-a. În: Perspective interdisciplinare asupra predării și învățării științelor: Conferință științifică națională cu participare internațională: Eveniment online 25 aprilie 2024. Conference proceedings. Multidisciplinary Perspectives on Science Teaching and Learning: Scientific conference with international participation: Online, 25 aprilie 2024. Chişinău, 2024, CEP UPSC, pp. 190-202. ISBN 978-9975-46-933-3. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-933-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6523 |
|
dc.description |
În lucrarea de față este analizată corelația dintre metacogniție, atitudine și succesul academic al elevilor de clasa a VII-a, la fizică. În acest scop s-a măsurat succesul academic prin teste de evaluare, iar atitudinea și metacogniția – printr-un chestionar din 30 de itemi, completat de elevi. Este arătată structura acestui chestionar și analiza statistică a rezultatelor chestionării și a testelor de la evaluare. S-au obținut următoarele rezultate: valoarea coeficientului regresiei liniare pentru corelația metacogniție – succesul academic este 0,256, pentru corelația atitudine – succesul academic: 0,234, iar pentru metacogniție – atitudine: 0,534. Aceasta înseamnă că dacă vom reuși o creștere a metacogniției cu o unitate pe scara Likert, atunci am putea obține o creștere a succesului academic cu o pătrime, adică un elev de nota opt va deveni unul de nota zece. În mod similar, o creștere a atitudinii cu o unitate pe scara Likert se va transforma într-o creștere de 23% a rezultatelor academice. De asemenea, metacogniția și atitudinea se influențează reciproc destul de puternic – peste 50% dintr-o mărime este influențată de cealaltă mărime. |
en_US |
dc.description.abstract |
In the present paper, the correlation between metacognition, attitude and the academic success of 7th grade students in physics is analyzed. For this purpose, the academic success was measured through assessment tests, and attitude and metacognition through a 30-item questionnaire completed by students. The structure of this questionnaire and the statistical analysis of the results of the questioning and the assessment tests are presented. It was obtained that the value of the linear regression coefficient for the correlation between metacognition – academic success is 0.256, attitude – academic success is 0.234, for metacognition – attitude is 0.534. This means that if we achieve an increase in metacognition by one unit on the Likert scale, then we could achieve an increase in academic success by a fourth, that is, a student graded with ”eight” mark will become a ten mark student. Similarly, a one-unit increase in attitude on the Likert scale will translate into a 23% increase in academic achievement. Also, metacognition and attitude influence each other quite strongly – over 50% of one dimension is influenced by the other dimension. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Metacogniție |
en_US |
dc.subject |
Atitudine |
en_US |
dc.subject |
Succes academic |
en_US |
dc.subject |
Evaluare |
en_US |
dc.subject |
Metacognition |
en_US |
dc.subject |
Attitude |
en_US |
dc.subject |
Academic success |
en_US |
dc.subject |
Assessment |
en_US |
dc.title |
Corelația dintre metacogniție, atitudine și succesul academic al elevilor la fizică în clasa a VII-a |
en_US |
dc.title.alternative |
Correlation between metacognition, attitude and the academic success of physics students in the 7th grade |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |