REPOZITORIU UPSC

Corelația dintre metacogniție, atitudine și succesul academic al elevilor la fizică în clasa a VII-a

Show simple item record

dc.contributor.author CALALB, Mihail
dc.contributor.author DABIJA, Viorel
dc.date.accessioned 2024-07-15T05:02:01Z
dc.date.available 2024-07-15T05:02:01Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation CALALB, Mihail, DABIJA, Viorel. Corelația dintre metacogniție, atitudine și succesul academic al elevilor la fizică în clasa a VII-a. În: Perspective interdisciplinare asupra predării și învățării științelor: Conferință științifică națională cu participare internațională: Eveniment online 25 aprilie 2024. Conference proceedings. Multidisciplinary Perspectives on Science Teaching and Learning: Scientific conference with international participation: Online, 25 aprilie 2024. Chişinău, 2024, CEP UPSC, pp. 190-202. ISBN 978-9975-46-933-3. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-933-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6523
dc.description În lucrarea de față este analizată corelația dintre metacogniție, atitudine și succesul academic al elevilor de clasa a VII-a, la fizică. În acest scop s-a măsurat succesul academic prin teste de evaluare, iar atitudinea și metacogniția – printr-un chestionar din 30 de itemi, completat de elevi. Este arătată structura acestui chestionar și analiza statistică a rezultatelor chestionării și a testelor de la evaluare. S-au obținut următoarele rezultate: valoarea coeficientului regresiei liniare pentru corelația metacogniție – succesul academic este 0,256, pentru corelația atitudine – succesul academic: 0,234, iar pentru metacogniție – atitudine: 0,534. Aceasta înseamnă că dacă vom reuși o creștere a metacogniției cu o unitate pe scara Likert, atunci am putea obține o creștere a succesului academic cu o pătrime, adică un elev de nota opt va deveni unul de nota zece. În mod similar, o creștere a atitudinii cu o unitate pe scara Likert se va transforma într-o creștere de 23% a rezultatelor academice. De asemenea, metacogniția și atitudinea se influențează reciproc destul de puternic – peste 50% dintr-o mărime este influențată de cealaltă mărime. en_US
dc.description.abstract In the present paper, the correlation between metacognition, attitude and the academic success of 7th grade students in physics is analyzed. For this purpose, the academic success was measured through assessment tests, and attitude and metacognition through a 30-item questionnaire completed by students. The structure of this questionnaire and the statistical analysis of the results of the questioning and the assessment tests are presented. It was obtained that the value of the linear regression coefficient for the correlation between metacognition – academic success is 0.256, attitude – academic success is 0.234, for metacognition – attitude is 0.534. This means that if we achieve an increase in metacognition by one unit on the Likert scale, then we could achieve an increase in academic success by a fourth, that is, a student graded with ”eight” mark will become a ten mark student. Similarly, a one-unit increase in attitude on the Likert scale will translate into a 23% increase in academic achievement. Also, metacognition and attitude influence each other quite strongly – over 50% of one dimension is influenced by the other dimension. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Metacogniție en_US
dc.subject Atitudine en_US
dc.subject Succes academic en_US
dc.subject Evaluare en_US
dc.subject Metacognition en_US
dc.subject Attitude en_US
dc.subject Academic success en_US
dc.subject Assessment en_US
dc.title Corelația dintre metacogniție, atitudine și succesul academic al elevilor la fizică în clasa a VII-a en_US
dc.title.alternative Correlation between metacognition, attitude and the academic success of physics students in the 7th grade en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account