REPOZITORIU UPSC

The role of multilingual education in enhancing learning outcomes

Show simple item record

dc.contributor.author BUREA, Svetlana
dc.date.accessioned 2024-07-12T15:48:59Z
dc.date.available 2024-07-12T15:48:59Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation BUREA, Svetlana. The role of multilingual education in enhancing learning outcomes. În: Perspective interdisciplinare asupra predării și învățării științelor: Conferință științifică națională cu participare internațională: Eveniment online 25 aprilie 2024. Conference proceedings. Multidisciplinary Perspectives on Science Teaching and Learning: Scientific conference with international participation: Online, 25 aprilie 2024. Chişinău, 2024, CEP UPSC, pp. 67-77. ISBN 978-9975-46-933-3. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-933-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6511
dc.description Articolul explorează multiplele beneficii ale multilingvismului în domeniul educațional, subliniind importanța sa în lumea globalizată de astăzi. Prezintă impactul utilizării mai multor limbi și cum aceasta crește oportunitățile personale și profesionale, îmbunătățește capacitatea de rezolvare a problemelor, gândirea creativă și sporește înțelegerea și comunicarea interculturală. Se investighează impactul multilingvismului în școli, unde se menționează că educația în domeniul limbilor crește performanța academică în diverse domenii. Articolul examinează, de asemenea, avantajele cognitive, sociale și culturale mai largi ale faptului de a fi multilingv, evidențiind modul în care această competență favorizează dezvoltarea unei empatii mai mari, deschiderea mentală și o comunicare eficientă peste granițele culturale. Bazându-se pe o gamă variată de perspective academice, articolul investighează natura cuprinzătoare a educației multilingve și rolul său în dezvoltarea unei comunități globale mai inclusive și interconectate. en_US
dc.description.abstract The article explores the multiple benefits of multilingualism in educational field, emphasizing its importance in today's globalized world. It discusses how speaking multiple languages increases personal and professional opportunities, enhances problem solving and creative thinking, and improves intercultural understanding and communication. The discussion extends to the impact of multilingualism in schools, where language education is shown to increase academic performance across various subjects. The article also examines the broader cognitive, social, and cultural advantages of being multilingual, highlighting how this skill fosters greater empathy, open-mindedness, and effective communication across cultural boundaries. Drawing from a range of scholarly perspectives, the article investigates the comprehensive nature of multilingual education and its role in developing a more inclusive and interconnected global community. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Educație multilingvă en_US
dc.subject Globalizare en_US
dc.subject Învățarea limbilor en_US
dc.subject Dezvoltare cognitivă en_US
dc.subject Sensibilitate culturală en_US
dc.subject Multilingual education en_US
dc.subject Globalization en_US
dc.subject Language learning en_US
dc.subject Cognitive development en_US
dc.subject Cultural sensitivity en_US
dc.title The role of multilingual education in enhancing learning outcomes en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account