REPOZITORIU UPSC

Constituent elements of scientific thinking development of future teachers

Show simple item record

dc.contributor.author SANDULEAC, Sergiu
dc.date.accessioned 2024-07-12T15:44:31Z
dc.date.available 2024-07-12T15:44:31Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation SANDULEAC, Sergiu. Constituent elements of scientific thinking development of future teachers. În: Perspective interdisciplinare asupra predării și învățării științelor: Conferință științifică națională cu participare internațională: Eveniment online 25 aprilie 2024. Conference proceedings. Multidisciplinary Perspectives on Science Teaching and Learning: Scientific conference with international participation: Online, 25 aprilie 2024. Chişinău, 2024, CEP UPSC, pp. 52-66. ISBN 978-9975-46-933-3. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-933-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6510
dc.description În acest articol sunt prezentate unele elemente constitutive al dezvoltării gândirii științifice la viitorii profesori, studenți în formare profesională inițială. Sunt prezentate aspecte definitorii ale gândirii științifice din perspectiva diverselor accepțiuni, ca fiind capacitatea de a formula o problemă pe baza observațiilor, de a determina relații posibile sau probabile, semnificative, între un set de fapte furnizate și de a determina ce observații pot fi considerate dovezi rezonabile pentru a confirma sau infirma ipotezele formulate. Ulterior articolul continuă cu prezentarea unei secvențe experimentale dedicate dezbaterilor academice ca fiind unul din elementele constitutive ale dezvoltării gândirii științifice în formarea inițială a cadrelor didactice. La experiment au participat 84 de studenți din domeniul Științe ale educației, din anul I și III de studii. Concluziile relevate în acest articol sunt: trecerea de la gândirea științifică la gândirea critică și, ulterior, la utilizarea gândirii cotidiene are loc în etapele de elaborare și aplicare a argumentelor într-o dezbatere sau discuție, unde, inițial, studenții folosesc gândirea științifică pentru a aduce argumente și dovezi din domeniul lor de studiu, folosind date empirice și teorii recunoscute pentru a-și susține poziția, fiind însoțită de epuizarea argumentelor științifice, ce au la bază cunoașterea științifică. en_US
dc.description.abstract This paper presents some of the constitutive elements of the development of scientific thinking in future teachers, students, in initial professional training. Defining aspects of scientific thinking are presented from the perspective of various understandings, as the ability to formulate a problem based on observations, to determine possible or probable, significant relationships between a set of given facts, and to determine which observations can be considered reasonable evidence to confirm or refute formulated hypotheses. The paper then goes on to present an experimental sequence devoted to academic debate as one of the building blocks of the development of scientific thinking in initial teacher training. Eighty-four students in the field of Educational Sciences, in their 1st and 3rd year of study, participated in the experiment. The conclusions revealed are: the transition from scientific thinking to critical thinking and, subsequently, to the use of everyday thinking occurs in the stages of elaboration and application of arguments in a debate or discussion, where, initially, students use scientific thinking to bring arguments and evidence from their field of study, using empirical data and recognized theories to support their position, being accompanied by the exhaustion of scientific arguments, which are based on scientific knowledge. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Gândire științifică en_US
dc.subject Gândire critică en_US
dc.subject Gândire cotidiană en_US
dc.subject Dezbateri academice en_US
dc.subject Scientific thinking en_US
dc.subject Critical thinking en_US
dc.subject Everyday thinking en_US
dc.subject Academic debates en_US
dc.title Constituent elements of scientific thinking development of future teachers en_US
dc.title.alternative Elemente constitutive ale dezvoltării gândirii științifice a viitorilor profesori en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account