dc.contributor.author |
CUZNEȚOV, Larisa |
|
dc.date.accessioned |
2017-06-05T12:58:58Z |
|
dc.date.available |
2017-06-05T12:58:58Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
CUZNEŢOV, Larisa. Curriculum "Educaţia pentru familie" din perspectiva educaţiei permanente. Cadru conceptual şi metodologic. Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, – Ch.: Primex-Com, 2013. 141 p. ISBN 978-9975-4253-2-2. |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-4253-2-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/650 |
|
dc.description.abstract |
Curriculumul reprezintă o ofertă adecvată necesităţilor învăţământului, accesibilă în planul teoriei şi metodologiei educaţiei pentru familie, fiind adresată tuturor categoriilor de educatori, cadre didactice, diriginţi, inclusiv elevilor şi părinţilor. Totodată, lucrarea poate fi valorificată în activitatea de instruire şi de realizare a stagiilor de practică a studenţilor şi masteranzilor de la facultăţile pedagogice.
Un element de specificitate pe care îl propunem atenţiei pedagogilor este cadrul conceptual şi metodologic, abordarea educaţiei pentru familie în planului formal-nonformal-informal, aspectele învăţării/educării copilului şi adultului, principiile EF, coordonatele parteneriatului educaţional, Harta reţelei educative etc.
Textul Curriculumului Educaţia pentru familie din perspectiva educaţiei permanente. Cadru conceptual şi metodologic este elaborat şi structurat în cheia cerinţelor teoriei şi practicii curriculare (obiective generale, obiective de referinţă, conţinuturi, activităţi educative şi metode, sugestii ce ţin de metodologia EF şi de evaluare).
Curriculumul a fost completat cu următoarele componente:
• coordonatele parteneriatului educaţional;
• elevul – actor al propriei educaţii;
• educaţia pentru familie a părinţilor;
• obiectivele – standard pentru fiecare vârstă.
Experimentarea şi validarea Curriculumului EF s-a realizat pe parcursul mai multor ani în diverse instituţii de învăţământ: şcoală, liceu, colegiu, universitate şi asociaţii de părinţi. Concluziile realizate pe marginea chestionarului pedagogic la temă şi opiniile persoanelor implicate în experimentarea curriculumului vizat confirmă oportunitatea acestuia.
Principiile de realizare a educaţiei pentru familie propuse asigura orientarea şi funcţionalitatea procesului nominalizat. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Primex-com SRL |
en_US |
dc.subject |
educatie pentru familie |
en_US |
dc.subject |
educatie permanenta |
en_US |
dc.subject |
invatamant primar--educatie pentru familie |
en_US |
dc.subject |
educatie pentru familie--curriculum--masterat |
en_US |
dc.subject |
invatamant liceal--educatie pentru familie |
en_US |
dc.title |
Curriculum "Educaţia pentru familie" din perspectiva educaţiei permanente |
en_US |
dc.title.alternative |
Cadru conceptual şi metodologic |
en_US |
dc.type |
Learning Object |
en_US |