dc.contributor.author |
CALALB, Mihail |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-12T15:39:45Z |
|
dc.date.available |
2024-07-12T15:39:45Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
CALALB, Mihail. Learning by Being in science education. În: Perspective interdisciplinare asupra predării și învățării științelor: Conferință științifică națională cu participare internațională: Eveniment online 25 aprilie 2024. Conference proceedings. Multidisciplinary Perspectives on Science Teaching and Learning: Scientific conference with international participation: Online, 25 aprilie 2024. Chişinău, 2024, CEP UPSC, pp. 43-51. ISBN 978-9975-46-933-3. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-933-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6509 |
|
dc.description |
În lucrarea de față sunt analizate paradigmele educaționale ale memorării, învățării active, învățării prin cercetare și sunt prezentați factorii de impact pentru diferite strategii didactice utilizate în cadrul acestor paradigme. Toți factorii de impact sunt comparați cu cel al predării frontale sau convenționale. O concluzie importantă este că învățarea prin colaborare în grupuri mici crește succesul academic al studenților cu aproximativ 25% comparativ cu predarea convențională. Este descris conceptul didactic de Learning by Being (LBB) care se bazează pe asumarea de către elevi a obiectivelor cognitive, metacogniție, feedback permanent și reciproc. Este analizat rolul profesorului în cadrul conceptului LBB și sunt prezentate acțiunile lui în cadrul activității de cercetare independentă a elevilor numită auto-eșafodaj ghidat. În articol se arată că rolul de bază al profesorului în cadrul LBB este formarea și dezvoltarea metacogniției elevilor. |
en_US |
dc.description.abstract |
In the present work, the educational paradigms of memorization, active learning, inquiry-based science education are analyzed and the impact factors for different didactic strategies used within these paradigms are presented. All impact factors are compared to the one of face-to-face or conventional teaching. An important conclusion is that collaborative learning in small groups increases the academic success of students by about 25% compared to conventional teaching. The didactic concept of Learning by Being (LBB) which is based on the assumption of cognitive objectives by students, metacognition, permanent and mutual feedback is described. The teacher's role within the LBB concept is analyzed and the teacher's actions are shown within the students' independent research activity called guided self-scaffolding. It is shown that the basic role of the teacher in LBB is the formation and development of students' metacognition. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Învățare prin cercetare |
en_US |
dc.subject |
Concept didactic |
en_US |
dc.subject |
Metacogniție |
en_US |
dc.subject |
Learning through inquiry |
en_US |
dc.subject |
Didactic concept |
en_US |
dc.subject |
Metacognition |
en_US |
dc.title |
Learning by Being in science education |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |