dc.contributor.author |
JOKIĆ, Stevan |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-12T15:27:26Z |
|
dc.date.available |
2024-07-12T15:27:26Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
JOKIĆ, Stevan. Challenges of contemporary education and how to overcome them. În: Perspective interdisciplinare asupra predării și învățării științelor: Conferință științifică națională cu participare internațională: Eveniment online 25 aprilie 2024. Conference proceedings. Multidisciplinary Perspectives on Science Teaching and Learning: Scientific conference with international participation: Online, 25 aprilie 2024. Chişinău, 2024, CEP UPSC, pp. 7-20. ISBN: 978-9975-46-933-3. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-933-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6506 |
|
dc.description |
Această lucrare explorează rolul esențial al alfabetizării științifice în abordarea provocărilor secolului al XXI-lea, cum ar fi dezvoltarea durabilă și progresul tehnologic. Proiectul „Ruka u testu” din Serbia, inspirat de inițiativa franceză „La main à la pâte”, exemplifică acest efort. Articolul detaliază colaborarea internațională a proiectului, care îmbunătățește resursele, metodologiile și impactul acestuia prin parteneriate cu Academia Franceză de Științe și alte instituții. Este prezentată implementarea învățării bazate pe cercetare în școlile din Serbia, evidențiind programele-pilot, integrarea în curriculum, pregătirea cadrelor didactice și sprijinul continuu. De asemenea, această comunicare oferă o privire de ansamblu asupra modulelor de învățare bazate pe cercetare, accentuând experimentele practice, conexiunile interdisciplinare și discuțiile reflexive. Aceste eforturi vizează transformarea educației științifice prin promovarea gândirii critice și implicarea elevilor. Succesul proiectului „Ruka u testu” este consolidat de dezvoltarea profesională continuă și de colaborarea internațională, asigurând echiparea metodologică adecvată a profesorilor pentru a furniza o educație științifică de înaltă calitate. |
en_US |
dc.description.abstract |
This paper explores the critical role of scientific literacy in addressing 21st century challenges such as sustainable development and technological advancements. The "Ruka u testu" project in Serbia, inspired by the French "La main à la pâte" initiative, exemplifies this effort. The article details the project's international collaboration, which enhances its resources, methodologies, and impact through partnerships with the French Academy of Sciences and other institutions. The implementation of inquiry-based learning in Serbian schools, highlighting pilot programs, curriculum integration, teacher training, and continuous support is discussed. Also, this communication provides an overview of the inquiry-based learning modules, emphasizing hands-on experiments, interdisciplinary connections, and reflective discussions. These efforts aim to transform science education by fostering critical thinking and engagement among students. The "Ruka u testu" project's success is bolstered by ongoing professional development and international cooperation, ensuring that educators are equipped to provide high-quality science education. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Alfabetizare științifică |
en_US |
dc.subject |
Învățare bazată pe cercetare |
en_US |
dc.subject |
Colaborare internațională |
en_US |
dc.subject |
Educație științifică |
en_US |
dc.subject |
Scientific literacy |
en_US |
dc.subject |
Inquiry-based learning |
en_US |
dc.subject |
International collaboration |
en_US |
dc.subject |
Science education |
en_US |
dc.title |
Challenges of contemporary education and how to overcome them |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |