REPOZITORIU UPSC

Protecția mediului – componentă principală în educarea elevilor în spiritul secolului XXI

Show simple item record

dc.contributor.author SAVIN, Irina-Isabella
dc.date.accessioned 2024-06-21T16:18:12Z
dc.date.available 2024-06-21T16:18:12Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation SAVIN, Irina-Isabella. Protecția mediului – componentă principală în educarea elevilor în spiritul secolului XXI. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă", Ediţia a 10-a, 18-19 martie 2023. Vol. 1. Realizări contemporane în științe ale naturii: Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Faultatea Biologie și Chimie. Chişinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 281-286. ISBN 978-9975-46-716-2. ISBN 978-9975-46-717-9 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-900-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-901-2
dc.identifier.isbn 978-9975-46-902-9
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6493
dc.description Lumea de azi suferă de problema degradării mediului. Unele probleme sunt la nivel global, în timp ce altele – la nivel regional. Cele de nivel global sunt: încălzirea globală, epuizarea stratului de ozon în stratosferă, ploaia acidă, defrișările, pierderea biodiversității etc. Educația pentru mediu are importante valențe formative în dezvoltarea intelectuală, morală și fizică a elevilor, fiind o practică interactivă de învățare, care dezvoltă imaginația și deblochează creativitatea. Atunci când este integrată în curriculum, elevii sunt mai implicați în învățare, fiind încurajați să studieze, să investigheze cum și de ce se întâmplă lucrurile și să ia propriile decizii cu privire la problemele complexe de mediu. Prin dezvoltarea și îmbunătățirea competențelor de gândire critică și creativă, educația ecologică contribuie la creșterea unei noi generații, care poate fi factorul de decizie în ceea ce privește problemele de mediu cu care societatea actuală se confruntă. en_US
dc.description.abstract Today's world suffers from the problem of environmental degradation. Some issues are global, while some are regional. Globally, the problems are: global warming, stratospheric ozone depletion, acid rain, deforestation, loss of biodiversity, etc. Environmental education has important formative values in the intellectual, moral and physical development of students, being an interactive learning practice that develops imagination and unlocks creativity. When integrated into the curriculum, students are more engaged in learning by being encouraged to study, investigate how and why things happen, and make their own decisions about complex environmental issues. By developing and improving critical and creative thinking skills, environmental education contributes to the growth of a new generation that can be the decision-maker regarding the environmental issues facing today's society. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Protecția mediului en_US
dc.subject Educaţie ecologică en_US
dc.subject Probleme de mediu en_US
dc.subject Environment protection en_US
dc.subject Ecological education en_US
dc.subject Environmental problems en_US
dc.title Protecția mediului – componentă principală în educarea elevilor în spiritul secolului XXI en_US
dc.title.alternative Environmental protection – main component in the education of students in the spirit of the 21st century en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account