Abstract:
Deschiderea spre cunoașterea și interiorizarea valorilor etern-
umane, a explorării noilor educaţii, axarea pe coordonatele, prin-
cipiile şi tehnologiile educaţiei permanente; valorificarea partene-
riatului educaţional în condiţiile noi de democratizare a societăţii;
expansiunea ştiinţelor educaţiei şi dezvoltarea acestora în confor-
mitate cu transformările sociale; promovarea paradigmei curricu-
lare și a celei constructiviste; abordarea caracterului prospectiv al
educaţiei; esenţializarea şi umanizarea raporturilor subiect-obiect
şi transformarea celui din urmă în actor al propriei educaţii/
formări, reprezintă doar câteva dintre cele mai relevante tendinţe
ale pedagogiei postmoderne, care intercorelează cu filosofia edu-
cației. Ambele, au ca scop formarea personalității umane, a opti-
mului lui axiologic şi asigură interiorizarea structurilor valorice,
care modifică viaţa, statutul personalităţii, sensul evenimentelor şi
faptelor omului.
Sperăm că suportul de curs vizat va fi de un real folos
studenţilor, masteranzilor și cadrelor didactice de la specialitățile
pedagogice, tuturor celora care doresc să se iniţieze în filosofia și
axiologia educației.