REPOZITORIU UPSC

Дослідження як метод який збагачує досвід учнівської молоді

Show simple item record

dc.contributor.author ЯЦЕНКО, Володимир Сергійович
dc.date.accessioned 2024-06-16T06:23:54Z
dc.date.available 2024-06-16T06:23:54Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation ЯЦЕНКО, Володимир Сергійович. Дослідження як метод який збагачує досвід учнівської молоді. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 11-a, 16-17 martie 2024. Vol. 2 : Tendințe actuale în didactica științelor vieții și a științelor exacte. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Facultatea Biologie şi Chimie. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2024, pp. 323-328. ISBN 978- 9975-46-904-3. ISBN 978-9975-46-905-0 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-900-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-905-0
dc.identifier.isbn 978-9975-46-904-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6466
dc.description Materialele raportului sunt dedicate problemelor de aplicare a metodei de cercetare în procesul educațional al Noii Școli Ucrainene (NUS). Este dată definiția a ceea ce este cercetarea, scopul acesteia, trăsăturile comune și distinctive ca metodă de predare a științelor naturale (fizică, chimie, biologie, geografie). Principala metodă și formă de cercetare în științele naturii este observarea proceselor naturale, organizarea activităților experimentale ale elevilor, inclusiv desfășurarea de experimente, laborator, lucrări practice și independente de către elevi. Metodele speciale de cercetare includ cercetarea cartografică, în care studenții pot folosi o hartă pentru a studia un obiect, a măsura, a calcula și a construi grafic rezultatele cercetării generalizate. În procesul educațional al Academiei Naționale de Științe se folosesc și metode de monitorizare și cercetare istorică, unde se observă nu doar anumite sisteme ecologice, ci și obiectul în dezvoltare. Metoda de modelare rămâne specială, dar rar folosită. De regulă, în practica educațională, se implementează în crearea de modele materialiste, modele computerizate sau cartografice folosind tehnologii GIS. În general, scopul principal al introducerii metodelor și formelor de cercetare în procesul educațional al NUS este de a-i învăța pe elevi să aplice cunoștințele dobândite în practică. Pentru profesorii de științe ale naturii se propune schema „Cum să generalizezi experiența muncii tale de cercetare”, astfel încât fiecare cadru didactic să dobândească experiență practică în aplicarea metodelor și formelor de cercetare în instituțiile de învățământ secundar general. en_US
dc.description.abstract The materials of the report are devoted to the problems of applying the research method in the educational process of the New Ukrainian School (NUS). The definition of what research is, its purpose, common and distinctive features as a method of teaching natural sciences (physics, chemistry, biology, geography) is given. The main method and form of research in the natural sciences is the observation of natural processes, the organization of experimental activities of schoolchildren, including the conduct of experiments, laboratory, practical and independent work by students. Special research methods include cartographic research, where students can use a map to study an object, measure, calculate, and graphically construct generalized research results. In the educational process of the National 11th edition International Scientific-Practical Conference ”Training by research for a prosperous society” 324 Academy of Sciences, monitoring and historical research methods are also used, where not only certain ecological systems are observed, but also the object in development is studied. The modeling method remains special but rarely used. As a rule, in educational practice, it is implemented in the creation of materialistic models, computer or cartographic models using GIS technologies. In general, the main goal of introducing research methods and forms into the educational process of NUS is to teach students to apply the acquired knowledge in practice. For teachers of natural sciences, the scheme "How to generalize the experience of your research work" is proposed, so that each teacher gains practical experience in the application of methods and forms of research in institutions of general secondary education. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Noua Școală Ucraineană en_US
dc.subject Standard de stat de educație en_US
dc.subject Metode de cercetare en_US
dc.subject New Ukrainian School en_US
dc.subject State standard of education en_US
dc.subject Research forms en_US
dc.subject Нова українська школа en_US
dc.subject Державний стандарт освіти en_US
dc.subject Методи і форми дослідження en_US
dc.title Дослідження як метод який збагачує досвід учнівської молоді en_US
dc.title.alternative Research as a method which enrichs the experience of student youth en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account