REPOZITORIU UPSC

Explorarea paradigmei evaluării în educație studiu comparativ între modelul psihometric și modelul evaluării autentice

Show simple item record

dc.contributor.author VIDA, Gabriela
dc.date.accessioned 2024-06-16T04:06:13Z
dc.date.available 2024-06-16T04:06:13Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Explorarea paradigmei evaluării în educație studiu comparativ între modelul psihometric și modelul evaluării autentice. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 11-a, 16-17 martie 2024. Vol. 2 : Tendințe actuale în didactica științelor vieții și a științelor exacte. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Facultatea Biologie şi Chimie. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2024, pp. 312-317. ISBN 978- 9975-46-904-3. ISBN 978-9975-46-905-0 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-900-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-905-0
dc.identifier.isbn 978-9975-46-904-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6464
dc.description Evaluarea în domeniul educațional este un aspect central al învățământului și dezvoltării elevilor, fiind influențată de două abordări fundamentale: modelul psihometric și modelul evaluării autentice. Modelul psihometric se concentrează pe măsurarea calităților individuale ale elevilor într-un mod standardizat, în timp ce modelul evaluării autentice valorifică evaluarea în contexte relevante și semnificative pentru viața reală sau domeniul de studiu al elevilor. Integrarea acestor două abordări în practica educațională poate îmbunătăți procesul de evaluare și poate contribui la dezvoltarea holistică a elevilor. en_US
dc.description.abstract Mind maps are essential tools for organizing information in learning and developing cognitive skills. Originally introduced by Tony Buzan, they use symbols, colors and key words to facilitate understanding and retention of information. Their use in education improves academic performance and stimulates creativity and critical thinking. Integrating mind maps into modern educational practices can support students in developing cognitive skills and deep understanding of learned material. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Evaluare educațională en_US
dc.subject Model psihometric en_US
dc.subject Evaluare autentică en_US
dc.subject Învățare activă en_US
dc.subject Mind maps en_US
dc.subject Learning en_US
dc.subject Cognitive skills en_US
dc.title Explorarea paradigmei evaluării în educație studiu comparativ între modelul psihometric și modelul evaluării autentice en_US
dc.title.alternative Explore the assessment paradigm in the educational studio compared psychometric and authentic assessment model en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account