dc.contributor.author |
VIDA, Gabriela |
|
dc.date.accessioned |
2024-06-16T04:06:13Z |
|
dc.date.available |
2024-06-16T04:06:13Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Explorarea paradigmei evaluării în educație studiu comparativ între modelul psihometric și modelul evaluării autentice. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 11-a, 16-17 martie 2024. Vol. 2 : Tendințe actuale în didactica științelor vieții și a științelor exacte. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Facultatea Biologie şi Chimie. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2024, pp. 312-317. ISBN 978- 9975-46-904-3. ISBN 978-9975-46-905-0 (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-900-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-905-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-904-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6464 |
|
dc.description |
Evaluarea în domeniul educațional este un aspect central al învățământului și dezvoltării elevilor, fiind influențată de două abordări fundamentale: modelul psihometric și modelul evaluării autentice. Modelul psihometric se concentrează pe măsurarea calităților individuale ale elevilor într-un mod standardizat, în timp ce modelul evaluării autentice valorifică evaluarea în contexte relevante și semnificative pentru viața reală sau domeniul de studiu al elevilor. Integrarea acestor două abordări în practica educațională poate îmbunătăți procesul de evaluare și poate contribui la dezvoltarea holistică a elevilor. |
en_US |
dc.description.abstract |
Mind maps are essential tools for organizing information in learning and developing cognitive skills. Originally introduced by Tony Buzan, they use symbols, colors and key words to facilitate understanding and retention of information. Their use in education improves academic performance and stimulates creativity and critical thinking. Integrating mind maps into modern educational practices can support students in developing cognitive skills and deep understanding of learned material. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Evaluare educațională |
en_US |
dc.subject |
Model psihometric |
en_US |
dc.subject |
Evaluare autentică |
en_US |
dc.subject |
Învățare activă |
en_US |
dc.subject |
Mind maps |
en_US |
dc.subject |
Learning |
en_US |
dc.subject |
Cognitive skills |
en_US |
dc.title |
Explorarea paradigmei evaluării în educație studiu comparativ între modelul psihometric și modelul evaluării autentice |
en_US |
dc.title.alternative |
Explore the assessment paradigm in the educational studio compared psychometric and authentic assessment model |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |