REPOZITORIU UPSC

Dezvoltarea gândirii critice și analitice în predarea biologiei

Show simple item record

dc.contributor.author ȘARAGOV, Diana
dc.date.accessioned 2024-06-16T03:49:26Z
dc.date.available 2024-06-16T03:49:26Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation ȘARAGOV, Diana. Dezvoltarea gândirii critice și analitice în predarea biologiei. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 11-a, 16-17 martie 2024. Vol. 2 : Tendințe actuale în didactica științelor vieții și a științelor exacte. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Facultatea Biologie şi Chimie. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2024, pp. 288-294. ISBN 978- 9975-46-904-3. ISBN 978-9975-46-905-0 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-900-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-905-0
dc.identifier.isbn 978-9975-46-904-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6460
dc.description Studiul despre metodele de predare a biologiei se concentrează tot mai mult pe dezvoltarea gândirii critice și analitice a elevilor, pentru a-i pregăti să abordeze probleme complexe și să-și construiască propria înțelegere a subiectului. Acest articol analizează diverse strategii și instrumente pedagogice care pot fi utilizate pentru a îmbunătăți aceste abilități la elevi. Studiul evidențiază importanța creării unui mediu de învățare care să încurajeze gândirea critică și analitică, prin întrebări deschise, activități practice și provocări. De asemenea, sunt prezentate exemple de exerciții și activități care pot fi folosite în predarea biologiei pentru a dezvolta aceste abilități. Rezultatele studiului sugerează că implicarea elevilor în procesul de învățare și stimularea gândirii critice și analitice pot contribui semnificativ la îmbunătățirea performanțelor lor la biologie. en_US
dc.description.abstract The study of biology teaching methods increasingly focuses on developing students' critical and analytical thinking skills in order to prepare them to tackle complex problems and build their own understanding of the subject. This article examines various pedagogical strategies and tools that can be used to enhance these skills in students. The study highlights the importance of creating a learning environment that encourages critical and analytical thinking through open-ended questions, hands-on activities, and challenges. Additionally, examples of exercises and activities that can be used in biology teaching to develop these skills are presented. The results of the study suggest that student involvement in the learning process and the stimulation of critical and analytical thinking can significantly contribute to improving their performance in biology. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Metode de predare a biologiei en_US
dc.subject Gândire critică en_US
dc.subject Gândire analitică en_US
dc.subject Strategii pedagogice en_US
dc.subject Instrumente pedagogice en_US
dc.subject Biology teaching methods en_US
dc.subject Critical thinking en_US
dc.subject Analytical thinking en_US
dc.subject Pedagogical strategies en_US
dc.subject Pedagogical tools en_US
dc.title Dezvoltarea gândirii critice și analitice în predarea biologiei en_US
dc.title.alternative Developing critical and analytical thinking in teaching biology en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account