Abstract:
Monografia vine să completeze un gol în pedagogia familiei și sociologia educației familiale. Fiecare tip de cultură în cadrul familiei și a sociumului implică existența și relaționarea obligatorie a trei generații, inclusiv transmiterea modelului comportamental de la generațiile vârstnice spre cele tinere. Astfel apare aspectul de temporalitate a culturii și modalitatea de abordare tripartită optimă a timpului ca factor de influențare a culturii pe axa trecut-prezent-viitor, 
care presupune un schimb și metamorfoze socio-culturale 
importante între generații. Schimbarea aceasta este lentă și 
imperceptibilă, iar elementele inovatoare sunt rapid asimilate și 
transpuse într-un șir de elemente tradiționale. Concomitent cu 
acest proces, educația transmite sentimentul continuității. 
Lucrarea în cauză reprezintă o încercare de abordare a 
pedagogiei și sociologiei educației familiale din perspectiva 
formării culturii relațiilor integraneraționale.
 
Description:
The culture of human relations is manifested in 
time, in three dimensions the past-present-future. All three 
types include changes occurring over time in the formation of 
the individual and society.  
Тhese changes occur slowly and imperceptibly, but the 
new items are quickly absorbed and become the traditional 
elements. Simultaneously with the process of culturalization, 
education process acquires infinite character. 
This paper is an attempt to enrich the pedagogy of family 
and sociology of family education with strategies and technolo-
gies in terms of intergenerational relations training.