REPOZITORIU UPSC

Manifestarea potențialului de adaptare la copii în perioada de tranziție la treapta gimnazială

Show simple item record

dc.contributor.author MOȘANU-ȘUPAC, Lora
dc.contributor.author COȘCODAN, Diana
dc.contributor.author CURUDIMOV, Vadim
dc.date.accessioned 2024-06-16T03:26:46Z
dc.date.available 2024-06-16T03:26:46Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation MOȘANU-ȘUPAC, Lora, COȘCODAN, Diana, CURUDIMOV, Vadim. Manifestarea potențialului de adaptare la copii în perioada de tranziție la treapta gimnazială. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 11-a, 16-17 martie 2024. Vol. 2 : Tendințe actuale în didactica științelor vieții și a științelor exacte. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Facultatea Biologie şi Chimie. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2024, pp. 272-277. ISBN 978- 9975-46-904-3. ISBN 978-9975-46-905-0 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-900-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-905-0
dc.identifier.isbn 978-9975-46-904-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6457
dc.description Acest articol explorează modul în care adaptabilitatea sistemului cardiovascular la elevii preadolescenti este afectată în timpul tranziției de la învățământul primar la cel secundar. Adaptarea preadolescentilor la mediul gimnazial este o provocare semnificativă care necesită abordarea corectă pentru a fi rezolvată. S-a constatat că atât fetele, cât și băieții sunt foarte reactivi la stres în timpul tranziției de la clasele primare la cele secundare, atât în condiții relativ confortabile, cât și stresante. Studiile efectuate pe 41 de participanți au arătat că adaptarea este un proces prelungit și variază între fete și băieți. en_US
dc.description.abstract This article explores how the cardiovascular system's adaptability in preadolescent students is affected during the transition from primary to secondary education. The adjustment of pre-adolescents to the secondary school environment is a significant challenge that needs the right approach to be solved. It has been found that both girls and boys are highly reactive to stress during the transition from primary to secondary grades, both under relatively comfortable and stressful conditions. The studies conducted on 41 participants showed that adaptation is a prolonged process and varies between girls and boys. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Școală primară en_US
dc.subject Gimnaziu en_US
dc.subject Preadolescenti en_US
dc.subject Adaptabilitate en_US
dc.subject Sistem cardiovascular en_US
dc.subject Primary school en_US
dc.subject Secondary school en_US
dc.subject Preadolescents en_US
dc.subject Adaptability en_US
dc.subject Cardiovascular system en_US
dc.title Manifestarea potențialului de adaptare la copii în perioada de tranziție la treapta gimnazială en_US
dc.title.alternative The expression of children's adaptability during their adjustment to secondary school en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account