dc.contributor.author |
MOȘANU-ȘUPAC, Lora |
|
dc.contributor.author |
COȘCODAN, Diana |
|
dc.contributor.author |
CURUDIMOV, Vadim |
|
dc.date.accessioned |
2024-06-16T03:26:46Z |
|
dc.date.available |
2024-06-16T03:26:46Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
MOȘANU-ȘUPAC, Lora, COȘCODAN, Diana, CURUDIMOV, Vadim. Manifestarea potențialului de adaptare la copii în perioada de tranziție la treapta gimnazială. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 11-a, 16-17 martie 2024. Vol. 2 : Tendințe actuale în didactica științelor vieții și a științelor exacte. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Facultatea Biologie şi Chimie. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2024, pp. 272-277. ISBN 978- 9975-46-904-3. ISBN 978-9975-46-905-0 (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-900-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-905-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-904-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6457 |
|
dc.description |
Acest articol explorează modul în care adaptabilitatea sistemului cardiovascular la elevii preadolescenti este afectată în timpul tranziției de la învățământul primar la cel secundar. Adaptarea preadolescentilor la mediul gimnazial este o provocare semnificativă care necesită abordarea corectă pentru a fi rezolvată. S-a constatat că atât fetele, cât și băieții sunt foarte reactivi la stres în timpul tranziției de la clasele primare la cele secundare, atât în condiții relativ confortabile, cât și stresante. Studiile efectuate pe 41 de participanți au arătat că adaptarea este un proces prelungit și variază între fete și băieți. |
en_US |
dc.description.abstract |
This article explores how the cardiovascular system's adaptability in preadolescent students is affected during the transition from primary to secondary education. The adjustment of pre-adolescents to the secondary school environment is a significant challenge that needs the right approach to be solved. It has been found that both girls and boys are highly reactive to stress during the transition from primary to secondary grades, both under relatively comfortable and stressful conditions. The studies conducted on 41 participants showed that adaptation is a prolonged process and varies between girls and boys. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Școală primară |
en_US |
dc.subject |
Gimnaziu |
en_US |
dc.subject |
Preadolescenti |
en_US |
dc.subject |
Adaptabilitate |
en_US |
dc.subject |
Sistem cardiovascular |
en_US |
dc.subject |
Primary school |
en_US |
dc.subject |
Secondary school |
en_US |
dc.subject |
Preadolescents |
en_US |
dc.subject |
Adaptability |
en_US |
dc.subject |
Cardiovascular system |
en_US |
dc.title |
Manifestarea potențialului de adaptare la copii în perioada de tranziție la treapta gimnazială |
en_US |
dc.title.alternative |
The expression of children's adaptability during their adjustment to secondary school |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |