Abstract:
This article presents a pedagogical approach to the teaching-learning activity, based on interactivity, cooperation and creativity. Such an approach can be implemented through the project strategy. STEAM projects aim to promote and use teaching methods based on inquiry and direct analysis, to involve students directly, but also by presenting career models in the field, so that students find a model they want to- it follows him into adult life. Projects must be designed with the end goal in mind, to ensure its success: what students need to know and what students need to be able to do. At the same time, themes are described in which the STEAM project can be applied to the biology discipline.
Description:
În acest articol este prezentată o abordare pedagogică a activității de predare-învățare, bazată pe interactivitate, cooperare și creativitate. O astfel de abordare poate fi implementat prin strategia proiectului. Proiectele STEAM își propun să promoveze metode de predare bazate pe cercetare și analiză directă, pentru a implica elevii în mod activ, dar și prin prezentarea unor modele de carieră în domeniu, astfel încât elevii să găsească modele de urmat în viața de adult. Pentru a asigura succesul acestui demers, proiectul trebuie realizat având în vedere scopul final: Ce ar trebui să știe și să poată face elevii ?. În același timp sunt descrise teme în care poate fi aplicat proiectul STEAM la disciplina biologie.