dc.contributor.author |
CUȚULAB, Ala |
|
dc.date.accessioned |
2024-06-16T02:54:37Z |
|
dc.date.available |
2024-06-16T02:54:37Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
CUȚULAB, Ala. Învățarea prin joc didactic reflectat în gamificare – un nou domeniu motivațional. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 11-a, 16-17 martie 2024. Vol. 2 : Tendințe actuale în didactica științelor vieții și a științelor exacte. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Facultatea Biologie şi Chimie. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2024, pp. 221-227. ISBN 978- 9975-46-904-3. ISBN 978-9975-46-905-0 (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-900-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-905-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-904-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6449 |
|
dc.description |
Acest articol reflectă o analiză a modernizării procesului educațional prin metode didactice interactive, pornind de la jocul didactic și ajungând la un nou concept educațional – gamificare. Învățarea prin gamificare scoate în evidență acea funcție complexă a creierului uman prin implicarea elementelor de neurobiologie, demonstrându-se că totalitatea abilităților formate la educabili reprezintă rezultatul interacțiunii componentelor creierului cu metodele, strategiile și tehnologiile didactice, prin care se formează experiențe plăcute prin secreția neuromediatorului dopamina, ce stimulează motivația spre cunoaștere și realizare a diverselor activități umane, unde competiția și succesul obținute prin gamificare devine unealta de bază a competenței motivaționale, un element destul de important în procesul de învățare și de asemenea în menținerea sănătății mentale a participanților la o educație continuă. |
en_US |
dc.description.abstract |
This article reflects an analysis of the modernization of the educational process through interactive didactic methods, starting from the didactic game and reaching a new educational concept - gamification. Learning through gamification brings out that complex function of the human brain by involving the elements of neurobiology, demonstrating that the totality of the skills formed in learners is the result of the interaction of brain components with didactic methods, strategies and technologies, through which pleasant experiences are formed through the secretion of the neurotransmitter dopamine , which stimulates the motivation to know and achieve various human activities, where competition and success obtained through gamification becomes the basic tool of motivational competence, a rather important element in the learning process and also in maintaining the mental health of the participants in a continuous education. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Învățare |
en_US |
dc.subject |
Joc didactic |
en_US |
dc.subject |
Gamificare |
en_US |
dc.subject |
Educație |
en_US |
dc.subject |
Neurobiologie |
en_US |
dc.subject |
Competență motivațională |
en_US |
dc.subject |
Learning |
en_US |
dc.subject |
Didactic game |
en_US |
dc.subject |
Gamification |
en_US |
dc.subject |
Education |
en_US |
dc.subject |
Neurobiology |
en_US |
dc.subject |
Motivational competence |
en_US |
dc.title |
Învățarea prin joc didactic reflectat în gamificare – un nou domeniu motivațional |
en_US |
dc.title.alternative |
Learning through didactic game reflected in gamification – a new motivation field |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |