REPOZITORIU UPSC

Învățarea prin joc didactic reflectat în gamificare – un nou domeniu motivațional

Show simple item record

dc.contributor.author CUȚULAB, Ala
dc.date.accessioned 2024-06-16T02:54:37Z
dc.date.available 2024-06-16T02:54:37Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation CUȚULAB, Ala. Învățarea prin joc didactic reflectat în gamificare – un nou domeniu motivațional. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 11-a, 16-17 martie 2024. Vol. 2 : Tendințe actuale în didactica științelor vieții și a științelor exacte. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Facultatea Biologie şi Chimie. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2024, pp. 221-227. ISBN 978- 9975-46-904-3. ISBN 978-9975-46-905-0 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-900-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-905-0
dc.identifier.isbn 978-9975-46-904-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6449
dc.description Acest articol reflectă o analiză a modernizării procesului educațional prin metode didactice interactive, pornind de la jocul didactic și ajungând la un nou concept educațional – gamificare. Învățarea prin gamificare scoate în evidență acea funcție complexă a creierului uman prin implicarea elementelor de neurobiologie, demonstrându-se că totalitatea abilităților formate la educabili reprezintă rezultatul interacțiunii componentelor creierului cu metodele, strategiile și tehnologiile didactice, prin care se formează experiențe plăcute prin secreția neuromediatorului dopamina, ce stimulează motivația spre cunoaștere și realizare a diverselor activități umane, unde competiția și succesul obținute prin gamificare devine unealta de bază a competenței motivaționale, un element destul de important în procesul de învățare și de asemenea în menținerea sănătății mentale a participanților la o educație continuă. en_US
dc.description.abstract This article reflects an analysis of the modernization of the educational process through interactive didactic methods, starting from the didactic game and reaching a new educational concept - gamification. Learning through gamification brings out that complex function of the human brain by involving the elements of neurobiology, demonstrating that the totality of the skills formed in learners is the result of the interaction of brain components with didactic methods, strategies and technologies, through which pleasant experiences are formed through the secretion of the neurotransmitter dopamine , which stimulates the motivation to know and achieve various human activities, where competition and success obtained through gamification becomes the basic tool of motivational competence, a rather important element in the learning process and also in maintaining the mental health of the participants in a continuous education. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Învățare en_US
dc.subject Joc didactic en_US
dc.subject Gamificare en_US
dc.subject Educație en_US
dc.subject Neurobiologie en_US
dc.subject Competență motivațională en_US
dc.subject Learning en_US
dc.subject Didactic game en_US
dc.subject Gamification en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Neurobiology en_US
dc.subject Motivational competence en_US
dc.title Învățarea prin joc didactic reflectat în gamificare – un nou domeniu motivațional en_US
dc.title.alternative Learning through didactic game reflected in gamification – a new motivation field en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account