dc.contributor.author |
COMAN, Nicolaie |
|
dc.date.accessioned |
2024-06-15T15:43:29Z |
|
dc.date.available |
2024-06-15T15:43:29Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
COMAN, Nicolaie. Implementarea metodelor active menține vie misiunea unei „Școli Active”. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 11-a, 16-17 martie 2024. Vol. 2 : Tendințe actuale în didactica științelor vieții și a științelor exacte. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Facultatea Biologie şi Chimie. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2024, pp. 216-220. ISBN 978- 9975-46-904-3. ISBN 978-9975-46-905-0 (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-900-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-905-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-904-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6445 |
|
dc.description |
Articolul explorează importanța metodelor active în educație și modul în care acestea pot fi implementate în practică pentru a îmbunătăți procesul de învățare și dezvoltarea elevilor. Se evidențiază că misiunea fundamentală a instituției școlare nu se rezumă doar la transmiterea de cunoștințe, ci și la formarea unor indivizi integri și responsabili, capabili să contribuie la progresul societății. Pentru a atinge acest obiectiv, se recurge la metode active și participative, precum povestirea colectivă, jocurile de rol și dramatizarea textelor literare. Un studiu de caz ilustrează implementarea acestor metode într-o clasă de liceu, evidențiind rezultatele pozitive în ceea ce privește dezvoltarea gândirii critice, creativității și abilităților sociale ale elevilor. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article explores the importance of active methods in education and how they can be implemented in practice to improve student learning and development. It is highlighted that the fundamental mission of the school institution is not only limited to the transmission of knowledge, but also to the training of individuals of integrity and responsibility, capable of contributing to the progress of society. To achieve this objective, active and participatory methods are used, such as collective storytelling, role-playing and dramatization of literary texts. A case study illustrates the implementation of these methods in a high school classroom, highlighting the positive results in terms of developing students' critical thinking, creativity and social skills. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Educație activă |
en_US |
dc.subject |
Metode participative |
en_US |
dc.subject |
Dezvoltare personală |
en_US |
dc.subject |
Învățare interactivă |
en_US |
dc.subject |
Active education |
en_US |
dc.subject |
Participatory methods |
en_US |
dc.subject |
Personal development |
en_US |
dc.subject |
Interactive learning |
en_US |
dc.title |
Implementarea metodelor active menține vie misiunea unei „Școli Active” |
en_US |
dc.title.alternative |
Implementing active methods keeps the mission of an "Active School" alive |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |