dc.contributor.author |
COMAN, Nicolaie |
|
dc.date.accessioned |
2024-06-15T15:38:30Z |
|
dc.date.available |
2024-06-15T15:38:30Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
COMAN, Nicolaie. Perspective cognitive în învățare – de la teorie la practică în educație. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 11-a, 16-17 martie 2024. Vol. 2 : Tendințe actuale în didactica științelor vieții și a științelor exacte. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Facultatea Biologie şi Chimie. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2024, pp. 211-215. ISBN 978- 9975-46-904-3. ISBN 978-9975-46-905-0 (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-900-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-905-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-904-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6444 |
|
dc.description |
Articolul explorează procesul de învățare din perspectiva cognitivă, evidențiind modul în care funcționează mintea umană în procesarea informațiilor noi și rezolvarea sarcinilor școlare. În centrul analizei stau teoria procesării informației și modelul procesării informației, oferind o înțelegere detaliată a modului în care sunt codate, stocate și interpretate informațiile în memorie. Mai mult, sunt prezentate recomandări pentru profesori, pornind de la influența stimulilor externi asupra procesului de învățare până la strategiile optime pentru stimularea memoriei de lungă durată și a memoriei de scurtă durată. Aprecierea abordărilor cognitive în educație este evidențiată ca fiind esențială pentru optimizarea procesului de predare-învățare. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article explores the learning process from a cognitive perspective, highlighting how the human mind works in processing new information and solving school tasks. Information processing theory and the information processing model are at the heart of the analysis, providing a detailed understanding of how information is encoded, stored, and interpreted in memory. Furthermore, recommendations for teachers are presented, starting from the influence of external stimuli on the learning process to the optimal strategies for stimulating long-term memory and short-term memory. The appreciation of cognitive approaches in education is highlighted as essential for optimizing the teaching-learning process. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Abordare cognitivă |
en_US |
dc.subject |
Procesarea informației |
en_US |
dc.subject |
Memorie de lungă durată |
en_US |
dc.subject |
Memorie de scurtă durată |
en_US |
dc.subject |
Educație |
en_US |
dc.subject |
Cognitive approach |
en_US |
dc.subject |
Information processing |
en_US |
dc.subject |
Education |
en_US |
dc.title |
Perspective cognitive în învățare – de la teorie la practică în educație |
en_US |
dc.title.alternative |
Cognitive perspectives in learning – from theory to practice in education |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |