REPOZITORIU UPSC

Perspective cognitive în învățare – de la teorie la practică în educație

Show simple item record

dc.contributor.author COMAN, Nicolaie
dc.date.accessioned 2024-06-15T15:38:30Z
dc.date.available 2024-06-15T15:38:30Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation COMAN, Nicolaie. Perspective cognitive în învățare – de la teorie la practică în educație. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 11-a, 16-17 martie 2024. Vol. 2 : Tendințe actuale în didactica științelor vieții și a științelor exacte. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Facultatea Biologie şi Chimie. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2024, pp. 211-215. ISBN 978- 9975-46-904-3. ISBN 978-9975-46-905-0 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-900-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-905-0
dc.identifier.isbn 978-9975-46-904-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6444
dc.description Articolul explorează procesul de învățare din perspectiva cognitivă, evidențiind modul în care funcționează mintea umană în procesarea informațiilor noi și rezolvarea sarcinilor școlare. În centrul analizei stau teoria procesării informației și modelul procesării informației, oferind o înțelegere detaliată a modului în care sunt codate, stocate și interpretate informațiile în memorie. Mai mult, sunt prezentate recomandări pentru profesori, pornind de la influența stimulilor externi asupra procesului de învățare până la strategiile optime pentru stimularea memoriei de lungă durată și a memoriei de scurtă durată. Aprecierea abordărilor cognitive în educație este evidențiată ca fiind esențială pentru optimizarea procesului de predare-învățare. en_US
dc.description.abstract The article explores the learning process from a cognitive perspective, highlighting how the human mind works in processing new information and solving school tasks. Information processing theory and the information processing model are at the heart of the analysis, providing a detailed understanding of how information is encoded, stored, and interpreted in memory. Furthermore, recommendations for teachers are presented, starting from the influence of external stimuli on the learning process to the optimal strategies for stimulating long-term memory and short-term memory. The appreciation of cognitive approaches in education is highlighted as essential for optimizing the teaching-learning process. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Abordare cognitivă en_US
dc.subject Procesarea informației en_US
dc.subject Memorie de lungă durată en_US
dc.subject Memorie de scurtă durată en_US
dc.subject Educație en_US
dc.subject Cognitive approach en_US
dc.subject Information processing en_US
dc.subject Education en_US
dc.title Perspective cognitive în învățare – de la teorie la practică în educație en_US
dc.title.alternative Cognitive perspectives in learning – from theory to practice in education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account