dc.contributor.author |
BĂRCULESCU, Marilena |
|
dc.date.accessioned |
2024-06-15T15:02:22Z |
|
dc.date.available |
2024-06-15T15:02:22Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
BĂRCULESCU, Marilena. Sindromul gândirii accelerate în educație, abordări și strategii pentru adaptabilitate și succes școlar. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 11-a, 16-17 martie 2024. Vol. 2 : Tendințe actuale în didactica științelor vieții și a științelor exacte. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Facultatea Biologie şi Chimie. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2024, pp. 175-180. ISBN 978- 9975-46-904-3. ISBN 978-9975-46-905-0 (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-900-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-905-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-904-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6435 |
|
dc.description |
Educația contemporană se confruntă cu provocări semnificative generate de sindromul gândirii accelerate (SGA), care afectează comportamentul și motivația elevilor. În acest context, este esențial să se dezvolte strategii eficiente pentru a susține adaptabilitatea elevilor și pentru a promova un mediu educațional sănătos. Acest articol explorează cauzele și efectele SGA, evidențiind importanța adoptării unor abordări educaționale adecvate. Se propun metode și materiale care să contribuie la reducerea stresului în sala de clasă și la stimularea unei învățări adaptative, precum utilizarea muzicii ambientale, organizarea clasei în forme non-tradiționale, expunerea interogativă și povestirea de istorioare. Aceste strategii, îmbinate cu o înțelegere profundă a nevoilor elevilor, pot contribui semnificativ la crearea unui mediu educațional propice în care aceștia să poată învăța și să se dezvolte optim. |
en_US |
dc.description.abstract |
Contemporary education faces significant challenges from accelerated thinking syndrome (SGA), which affects student behavior and motivation. In this context, it is essential to develop effective strategies to support students' adaptability and promote a healthy educational environment. This article explores the causes and effects of SGA, highlighting the importance of adopting appropriate educational approaches. Methods and materials are proposed to help reduce classroom stress and foster adaptive learning, such as the use of ambient music, non-traditional classroom organization, questioning exposure, and storytelling. These strategies, combined with a deep understanding of students' needs, can significantly contribute to creating a conducive educational environment in which they can learn and develop optimally. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Sindromul gândirii accelerate |
en_US |
dc.subject |
Educație contemporană |
en_US |
dc.subject |
Strategii educaționale |
en_US |
dc.subject |
Accelerated thinking syndrome |
en_US |
dc.subject |
Contemporary education |
en_US |
dc.subject |
Educational strategies |
en_US |
dc.title |
Sindromul gândirii accelerate în educație, abordări și strategii pentru adaptabilitate și succes școlar |
en_US |
dc.title.alternative |
Speed thinking syndrome in education, approaches and strategies for adaptability and school success |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |