REPOZITORIU UPSC

Asigurarea continuității în formarea conceptelor la studiul științelor în învățământul general

Show simple item record

dc.contributor.author BOCANCEA, Viorel
dc.date.accessioned 2024-06-15T13:27:52Z
dc.date.available 2024-06-15T13:27:52Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation BOCANCEA, Viorel. Asigurarea continuității în formarea conceptelor la studiul științelor în învățământul general. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională "Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă", Ediţia a 10-a, 18-19 martie 2023. Vol. 1. Realizări contemporane în științe ale naturii: Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Faultatea Biologie și Chimie. Chişinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 45-49. ISBN 978-9975-46-716-2. ISBN 978-9975-46-717-9 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-900-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-901-2
dc.identifier.isbn 978-9975-46-902-9
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6428
dc.description Principiul sistematizării şi continuităţii cunoştinţelor evidenţiază faptul că materia de studio și conţinutul disciplinelor de învăţământ trebuie să fie structurate în unităţi de cunoştinţe, ordonate din punct de vedere logic, ştiinţific şi psihopedagogic. Continuitatea presupune succesiunea disciplinelor din planul de învăţământ, dar şi a conţinutului specific fiecărei disciplini studiate. La studiul disciplinelor Științe, Fizica, Chimia, Biologia, Geografia are loc formarea principalelor grupuri de concepte. Asigurarea continuității procesului de formare a conceptelor științifice are loc respectând anumite condiții. În articol se propun tehnici de respectare a acestor condiții: harta formării conceptelor și planurile generalizate de studiere a conceptelor. Aceaste tehnici permit eludarea conceptelor eronate, care au diverse surse. La conceptele eronate nu se referă nici simplificările admise în redarea conținuturilor. Conform principiului accesibilității, materia de studiu trebuie să corespundă particularităţilor de vârstă și individuale ale elevilor. În conformitate cu acest principiu, se recomandă accesibilizarea cunoştinţelor care presupune selectarea, prelucrarea și adaptarea informaţiilor prevăzute în planurile de învăţământ şi programele şcolare. en_US
dc.description.abstract The principle of systematization and continuity of knowledge highlights the fact that the subject of study, the content of the educational disciplines must be structured in units of knowledge, ordered from a logical, scientific and psycho-pedagogical point of view. When studying the subjects of Science, Physics, Chemistry, Biology, Geography, the formation of the main groups of concepts takes place. Ensuring the continuity of the process of formation of scientific concepts takes place, respecting certain conditions. The article proposes techniques to meet these conditions: concept formation map and generalized concept study plans. These techniques allow to circumvent erroneous concepts, which have various sources. The simplifications allowed in rendering the contents do not refer to erroneous concepts either. According to the principle of accessibility, the study subject must correspond to the age and individual characteristics of the students. In accordance with this principle, it is recommended to make knowledge accessible, which involves the selection, processing, adaptation of the information provided in the education plans and school programs. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Continuitate en_US
dc.subject Concepte științific en_US
dc.subject Plan generalizat en_US
dc.subject Continuity en_US
dc.subject Scientific concept en_US
dc.subject Generalized plan en_US
dc.title Asigurarea continuității în formarea conceptelor la studiul științelor în învățământul general en_US
dc.title.alternative Ensuring continuity in the formation of concepts in sciences studies in general education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account