REPOZITORIU UPSC

Formarea competenței interculturale a elevilor de liceu în orele de limba engleză

Show simple item record

dc.contributor.author ANDRIOAIE, Ana-Maria
dc.date.accessioned 2024-06-15T06:19:42Z
dc.date.available 2024-06-15T06:19:42Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation ANDRIOAIE, Ana-Maria. Formarea competenței interculturale a elevilor de liceu în orele de limba engleză. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 11-a, 16-17 martie 2024. Vol. 2 : Tendințe actuale în didactica științelor vieții și a științelor exacte. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Facultatea Biologie şi Chimie. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2024, pp. 161-168. ISBN 978- 9975-46-904-3. ISBN 978-9975-46-905-0 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-900-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-905-0
dc.identifier.isbn 978-9975-46-904-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6426
dc.description Prezentul articol prezintă competența interculturală ca și competență-cheie, transversală și integrată, esențială în contextul societății globalizate a secolului al XXI-lea. Articolul evidențiază competența plurilingvistică și pluriculturală, așa cum este descrisă în Cadrul Comun de Referință pentru Limbi și rolul acesteia în formarea competenței interculturale la elevii de liceu. Competențele generale și competențele de comunicare lingvistică descrise în același Cadru Comun, dezvoltate în cadrul orelor de limba engleză, contribuie la formarea competenței interculturale a elevilor de liceu. Teatrul, ca metodă activ-participativă și experiențială, poate fi utilizat pentru formarea competenței interculturale în rândul elevilor de liceu. Articolul prezintă două exemple de formare a competenței interculturale a elevilor de liceu prin intermediul teatrului-forum și a teatrului-ziar. en_US
dc.description.abstract This article presents intercultural competence as a key, transversal and integrated competence, which is essential în the context of the globalised XXIth century world. The article highlights plurilingual and pluricultural competence as described in the Common Framework of Reference for Languages and its role in developing the intercultural competence in upper secondary school students. The general competences and the communicative language competences described in the same Common Framework, if enhanced during the English language classes, contribute to developing intercultural competence of high school students. Theater, as an active-participative and experiential method, can be used to develop intercultural competence among upper secondary school students. The article also presents two practical examples of developing the intercultural competence of upper secondary school students through forum theater and newspaper theater. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Metode de predare a limbii engleze en_US
dc.subject Competență interculturală en_US
dc.subject Competență interdisciplinară en_US
dc.subject Methods of teaching English en_US
dc.subject Intercultural competence en_US
dc.subject Interdisciplinary competence en_US
dc.title Formarea competenței interculturale a elevilor de liceu în orele de limba engleză en_US
dc.title.alternative Developing the intercultural competence of upper secondary school students during the english-lesson classes en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account