REPOZITORIU UPSC

Școala incluzivă – aspecte teoretice și praxiologice ale educației incluzive a elevilor cu C.E.S. din învățământul de masă

Show simple item record

dc.contributor.author TOMA, Mihaela
dc.date.accessioned 2024-06-15T05:56:07Z
dc.date.available 2024-06-15T05:56:07Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation TOMA, Mihaela. Școala incluzivă – aspecte teoretice și praxiologice ale educației incluzive a elevilor cu C.E.S. din învățământul de masă. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 11-a, 16-17 martie 2024. Vol. 2 : Tendințe actuale în didactica științelor vieții și a științelor exacte. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Facultatea Biologie şi Chimie. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2024, pp. 116-121. ISBN 978- 9975-46-904-3. ISBN 978-9975-46-905-0 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-900-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-905-0
dc.identifier.isbn 978-9975-46-904-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6420
dc.description În cadrul acestui articol sunt prezentate aspecte teoretice și practice cu privire la procesul de incluziune al elevilor cu cerințe educaționale speciale în instituțiile din învățământul de masă, fiind școlarizați alături de elevii tipici, generează anumite provocări atât pentru cadrele didactice de la clasă, în raport cu pregătirea profesională în domeniul educației incluzive, măiestria pedagogică în practica didactică, punând accent pe colaborarea cu toți actorii implicați în acest proces, care vor lucra ca o echipă cât și pentru instituția de învățământ în sine, care trebuie să devină o școală incluzivă, adaptându-se permanent la nevoile pe care le au această categorie de elevi, la nivelul unităților școlare. De asemenea, la fel de importantă este și integrarea elevului cu necesități speciale în context socio-cultural, în mediul familial, pe lângă incluziunea educațională, la nivelul instituției de învățământ și al clasei, deoarece este necesară informarea, sensibilizarea, respectiv conștientizarea faptului că trebuie să se implice în acest proces comun, părinții elevilor, dar și alți membri din comunitatea locală, pentru a contribui la asigurarea unui demers educațional favorabil, care pe parcursul școlarizării elevului cu cerințe educaționale speciale, facilitează o dezvoltare adecvată, pe toate planurile. en_US
dc.description.abstract In this article, theoretical and practical aspects regarding the inclusion process are presented of students with special educational needs in mainstream education institutions, being schooled alongside typical students, generates certain challenges both for classroom teachers, in relation to professional training in the field of inclusive education, pedagogical mastery in teaching practice, emphasizing collaboration with all the actors involved in this process, who will work as a team as well as for the educational institution itself, which must become an inclusive school, permanently adapting to the needs of this category of students, at the unit level schools. Equally important is the integration of the student with special needs in the socio-cultural context, in the family environment, in addition to educational inclusion, at the level of the educational institution and the class, because it is necessary to inform, sensitize, respectively awareness of the fact that to get involved in this common process, the students' parents, but also other members of the local community, to contribute to ensuring a favorable educational approach, which during the schooling of the student with special educational requirements, facilitates an adequate development, on all levels. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Incluziune en_US
dc.subject Școala incluzivă en_US
dc.subject Nevoi speciale en_US
dc.subject Inclusion en_US
dc.subject Inclusive school en_US
dc.subject Special needs en_US
dc.title Școala incluzivă – aspecte teoretice și praxiologice ale educației incluzive a elevilor cu C.E.S. din învățământul de masă en_US
dc.title.alternative Inclusive school – theoretical and praxiological aspects of the inclusive education of students with C.E.S. from mass education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account