Abstract:
E-learning platforms endowed with chat boot, artificial intelligence, currently represent one of the current and important topics in order to improve the process of creating educational resources in a unit of record, small and high quality. In the current situation when the huge Internet space is overloaded with information is very difficult and requires a lot of time to design, plan, create and a quality teaching product (Digital Educational Resource – OER), the major problem is to determine the platforms that would save time and would give creative and qualitative solutions in creating OER. Such a boost of IT technologies can be called into question platforms based on artificial intelligence. The paper presents an analytical study of how to use artificial intelligence in creating OER for teachers in an effective way. From this context, the paper contains a brief analysis and synthesis of the implementation of good practices of the platforms: https://chat.openai.com/, https://beta.diffit.me/#topic and questionnaire that was applied to VET teachers from the Republic of Moldova who were involved in the process of promoting opportunities to use artificial intelligence in classes.
Description:
Platformele de e-learning înzestrate cu chat boot inteligenței artificiale, actualmente reprezintă unul dintre subiectele actuale și importante în vederea îmbunătățirii procesului de creare a resurselor educaționale într – o unitate de timp record mic și de calitate sporită. În situația actuală când imensul spațiu Internet este supraîncărcat cu informații este foarte greu și necesită foarte mult timp pentru proiectare, planificare, creare și unui produs didactic de calitate(Resursă Educațională Digitală – RED), problema majoră se pune pe determinarea platformelor ce ar economisi timp și ar da soluții creative și calitative în crearea RED. Un astfel de imbold al tehnologiilor IT se poate pune în discuție platformele bazate pe inteligența artificială. Lucrarea prezentă un studiu analitic al modului de utilizare inteligenței artificiale în crearea RED pentru cadrele didactice într – un mod eficient. Din acest context, lucrarea conține o succintă analiză și sinteză a implementării bunelor practici a platformelor: https://chat.openai.com/, https://beta.diffit.me/#topic și a chestionarului ce a fost aplicat cadrelor didactice din ÎPT din Republica Moldova ce au fost implicați în procesul de promovare a oportunităților de utilizare a inteligenței artificiale la ore.