REPOZITORIU UPSC

Formarea competenței de a învăța să înveți în cadrul studierii chimiei, ciclul gimnazial

Show simple item record

dc.contributor.author GUȘILA, Mariana
dc.contributor.author CODREANU, Sergiu
dc.date.accessioned 2024-06-15T03:40:18Z
dc.date.available 2024-06-15T03:40:18Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation GUȘILA, Mariana, CODREANU, Sergiu. Formarea competenței de a învăța să înveți în cadrul studierii chimiei, ciclul gimnazial. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 11-a, 16-17 martie 2024. Vol. 2 : Tendințe actuale în didactica științelor vieții și a științelor exacte. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Facultatea Biologie şi Chimie. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2024, pp. 63-71. ISBN 978- 9975-46-904-3. ISBN 978-9975-46-905-0 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-900-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-905-0
dc.identifier.isbn 978-9975-46-904-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6412
dc.description Problema esențială a profesorului contemporan constă în capacitatea lui profesională de a-i determina pe elevi să învețe chimia, de a-i motiva, de a-i putea convinge să conștientizeze, că a învăța acest obiect înseamnă a pătrunde în tainele unuia dintre cele mai utile, mai plăcute și mai minunate lucruri din viața noastră. Studierea chimiei are un rol important în formarea viziunii științifice a elevilor despre lumea din jurul nostru. Aceasta contribuie la dezvoltarea lor intelectuală, educarea moralității și conștientizarea problemelor contemporane. Implementarea atât a strategiilor didactice tradiționale, cât și a celor complementare, favorizează dezvoltarea competenței de a învăța să înveți, de a dobândi cunoștințe fundamentale, abilități și valori în domeniul chimiei la treapta gimnazială. În acest studiu de asemenea s-a urmărit și verificat aplicarea practică a cunoștințelor elevilor în scopul rezolvării diferitor sarcini și situații-problemă. en_US
dc.description.abstract The essential problem of the contemporary teacher lies in his professional ability to make students learn chemistry, to motivate them, to be able to convince them to realize that to learn this subject means to penetrate the secrets of one of the most useful, pleasant and wonderful things in our life. The study of chemistry has an important role in the formation of students' scientific vision of the world around us. This contributes to their intellectual development, moral education and awareness of contemporary issues. The implementation of both traditional and complementary didactic strategies favors the development of the competence to learn to learn, to acquire fundamental knowledge, skills and values in the field of chemistry at the secondary level. In this study, the practical application of students' knowledge was also tracked and verified in order to solve different tasks and problem situations. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Competență specifică en_US
dc.subject Metode de predare a chimiei en_US
dc.subject Tehnici de cercetare en_US
dc.subject Eșantion de control en_US
dc.subject Eșantion experimental en_US
dc.subject Specific competence en_US
dc.subject Chemistry teaching methods en_US
dc.subject Research techniques en_US
dc.subject Control sample en_US
dc.subject Experimental sample en_US
dc.title Formarea competenței de a învăța să înveți în cadrul studierii chimiei, ciclul gimnazial en_US
dc.title.alternative Training the competence to learn to learn within the study of chemistry, middle school en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account