Abstract:
Enriching the content of education metaphorically expresses such a complex reality, entering from the beginning in the context of continuous learning. School is that social segment that trains the "individual" to be able to adapt in the context of permanent education. In the last decades, several theories and approaches have been launched regarding the configuration of continuous learning viewed from a cognitive, emotional and social dimensional aspect. The combination of innate and learned/acquired elements is the result of training brain functions through the formation of capacities, new skills, attitudes and behaviours. The new educational horizons presupposes prioritizing the formation of the competence to learn to learn in students, in the conditions of permanent learning, including based on the approach of real-life problems. Thus, STEM/STEAM education orients learning in the sense of responsibility for finding optimal solutions to the question: What does the school do in the face of this spectrum of learning?
Description:
Îmbogățirea conținutului educației exprimă din punct de vedere metaforic o realitate atât de complexă, înscriindu-se încă de la început în contextul învățării continue. Școala este acel segment social care îl formează pe “individ” să fie capabil de a se adapta în contextul educației permanente. În ultimele decenii, au fost lansate mai multe teorii și abordări referitor la configurația învățării continue privită sub aspect dimensional cognitiv, emoțional și social. Combinația dintre elementele înnăscute cu cele învățate/achiziționate sunt rezultatul antrenării funcțiilor creierului prin formarea de capacități, noi aptitudini, atitudini și comportamente. Noile orizonturi educaționale presupune prioritizarea formării competenței de a învăța să înveți la elevi, în condițiile învățării permanente, inclusiv bazate pe abordarea problemelor din viața reală. Astfel educația STEM/STEAM, orientează învățarea în sensul responsabilității pentru găsirea soluțiilor optime la întrebarea: Ce face școala în fața acestui spectru al învățării?