dc.contributor.author |
NICULESCU, George |
|
dc.date.accessioned |
2024-06-09T15:46:50Z |
|
dc.date.available |
2024-06-09T15:46:50Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
NICULESCU, George. Credibilitatea și reputația în comunicarea mass-mediei din România. În: Cercetarea istorică și culturologică în spațiul unitar european: paradigme, realități, perspective : In honorem Valentina Enachi, 24-25 februarie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", pp. 153-165. ISBN 978-9975-46-817-6. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-817-6 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6372 |
|
dc.description.abstract |
Our world has become a world of information and communication. Communication and relationship are expressions of human existence, they are essential indicators of the way of life. Credibility confers and challenges authority, power, fairness and objectivity to the communicator. Reputation is extremely important in communication because it can have a significant impact on how the message is perceived. A positive reputation can help build trust and credibility. Media sustainability depends on credibility and reputation in communication. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Credibilitate |
en_US |
dc.subject |
Reputație |
en_US |
dc.subject |
Mass-media |
en_US |
dc.subject |
Responsabilitate |
en_US |
dc.subject |
Credibility |
en_US |
dc.subject |
Reputation |
en_US |
dc.subject |
Responsibility |
en_US |
dc.title |
Credibilitatea și reputația în comunicarea mass-mediei din România |
en_US |
dc.title.alternative |
Credibility and reputation in Romanian mass-media communication |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |