REPOZITORIU UPSC

Pragmatica - un nou context al învățării istoriei

Show simple item record

dc.contributor.author PETROVSCHI, Nina
dc.date.accessioned 2024-06-08T04:33:44Z
dc.date.available 2024-06-08T04:33:44Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation PETROVSCHI, Nina. Pragmatica - un nou context al învățării istoriei. În: Cercetarea istorică și culturologică în spațiul unitar european: paradigme, realități, perspective : In honorem Valentina Enachi, 24-25 februarie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă". 2023, pp. 437-444. ISBN 978-9975-46-817-6. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-817-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6352
dc.description.abstract This article approaches the problem of pragmatism as a new context of learning, in which the learner intervenes implicatively in the didactic activity and changes its variables through his personal action, based on experience, makes efforts for personal reflection, thinking, performs mental actions and practices of search, research and rediscovery, reworking new knowledge. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Învățare pragmatică en_US
dc.subject Postmodernism en_US
dc.subject Educație personalizată en_US
dc.subject Postmodernism en_US
dc.subject Pragmatic learning en_US
dc.subject Education personalization en_US
dc.title Pragmatica - un nou context al învățării istoriei en_US
dc.title.alternative Pragmatics - a new context of learning history en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account