REPOZITORIU UPSC

Asistența psihologică a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ și gestionarea situației de criză

Show simple item record

dc.contributor.author RUSNAC, Virginia
dc.contributor.author LUNGU, Tatiana
dc.date.accessioned 2024-05-25T09:25:30Z
dc.date.available 2024-05-25T09:25:30Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation ANTONESCU, Florena, LUNGU, Tatiana. Asistența psihologică a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ și gestionarea situației de criză. În: Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 26 mai 2023. Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Laboratorul Securitate Psihologică. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 202-207. ISBN 978-9975-46-824-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-824-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6320
dc.description În articol sunt prezentate succint rezultatele programelor elaborate şi pilotate de Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică cu copiii refugiați din instituțiile de învățământ general, pentru a-i sprijini în procesul de adaptare la noile condiții socio-educaționale și recuperare după evenimentele psiho-traumatizante. Totodată, se face referinţă şi la problemele cu care s-au confruntat copiii, dar şi preocupările actorilor educaţionali în procesul de incluziune educaţională a copiilor refugiaţi. Este extrem de important ca în procesul de intervenție psihologică să se țină cont de câteva principii de bază: stabilirea unui sentiment de siguranță și stabilitate, calmarea și auto-reglarea, dezvoltarea puterii de a schimba situația, conexiunea, restabilirea speranței. Drept urmare, cadrele didactice şi psihologii au un rol crucial în stimularea recuperării prin integrarea acestor principii în activităţile cu copiii, identificând nevoile acestora, consolidând competențele şi resursele personale, dar şi formarea rezilienţei. en_US
dc.description.abstract The article briefly presents the results of the developed and piloted programs of the Republican Centre of Psycho-pedagogical Assistance with refugee children in mainstream schools to help them with the adaptation process to the new socio-educational conditions and recovery from psychological trauma. Furthermore, reference is also made to the problems faced by the children, along with the concerns of the educational actors in the process of educational inclusion of refugee children. It is extremely important in the psychological intervention process to take into account several basic principles: establishing a sense of security and stability, calming and selfregulation, developing the power to change the situation, connection and restoration of hope. As a result, teachers and psychologists play a crucial role in stimulating the recovery through integrating these principles into activities with children, identifying their needs, strengthening personal skills and resources and building resilience. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Criză en_US
dc.subject Rană emoțională en_US
dc.subject Copii refugiați en_US
dc.subject Asistență psihologică en_US
dc.subject Reziliență en_US
dc.subject Crisis en_US
dc.subject Emotional wound en_US
dc.subject Refugee children en_US
dc.subject Psychological support en_US
dc.subject Resilience en_US
dc.title Asistența psihologică a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ și gestionarea situației de criză en_US
dc.title.alternative Psychological assistance of refugee children in educational institutions and crisis management en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account