dc.contributor.author |
RUSNAC, Virginia |
|
dc.contributor.author |
LUNGU, Tatiana |
|
dc.date.accessioned |
2024-05-25T09:25:30Z |
|
dc.date.available |
2024-05-25T09:25:30Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
ANTONESCU, Florena, LUNGU, Tatiana. Asistența psihologică a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ și gestionarea situației de criză. În: Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 26 mai 2023. Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Laboratorul Securitate Psihologică. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 202-207. ISBN 978-9975-46-824-4. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-824-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6320 |
|
dc.description |
În articol sunt prezentate succint rezultatele programelor elaborate şi pilotate de Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică cu copiii refugiați din instituțiile de învățământ general, pentru a-i sprijini în procesul de adaptare la noile condiții socio-educaționale și recuperare după evenimentele psiho-traumatizante. Totodată, se face referinţă şi la problemele cu care s-au confruntat copiii, dar şi preocupările actorilor educaţionali în procesul de incluziune educaţională a copiilor refugiaţi. Este extrem de important ca în procesul de intervenție psihologică să se țină cont de câteva principii de bază: stabilirea unui sentiment de siguranță și stabilitate, calmarea și auto-reglarea, dezvoltarea puterii de a schimba situația, conexiunea, restabilirea speranței. Drept urmare, cadrele didactice şi psihologii au un rol crucial în stimularea recuperării prin integrarea acestor principii în activităţile cu copiii, identificând nevoile acestora, consolidând competențele şi resursele personale, dar şi formarea rezilienţei. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article briefly presents the results of the developed and piloted programs of the Republican Centre of Psycho-pedagogical Assistance with refugee children in mainstream schools to help them with the adaptation process to the new socio-educational conditions and recovery from psychological trauma. Furthermore, reference is also made to the problems faced by the children, along with the concerns of the educational actors in the process of educational inclusion of refugee children. It is extremely important in the psychological intervention process to take into account several basic principles: establishing a sense of security and stability, calming and selfregulation, developing the power to change the situation, connection and restoration of hope. As a result, teachers and psychologists play a crucial role in stimulating the recovery through integrating these principles into activities with children, identifying their needs, strengthening personal skills and resources and building resilience. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Criză |
en_US |
dc.subject |
Rană emoțională |
en_US |
dc.subject |
Copii refugiați |
en_US |
dc.subject |
Asistență psihologică |
en_US |
dc.subject |
Reziliență |
en_US |
dc.subject |
Crisis |
en_US |
dc.subject |
Emotional wound |
en_US |
dc.subject |
Refugee children |
en_US |
dc.subject |
Psychological support |
en_US |
dc.subject |
Resilience |
en_US |
dc.title |
Asistența psihologică a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ și gestionarea situației de criză |
en_US |
dc.title.alternative |
Psychological assistance of refugee children in educational institutions and crisis management |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |