Abstract:
The article lists ways to optimize communication for students with sensory disabilities. A child who lost hearing, sight in childhood finds himself in a different situation than the typical ones. Communication difficulties isolate children with sensory disabilities from typical children. This is the reason for the appearance of specific difficulties in the development of communication and personality traits of the child. Among the main tasks of the education and development of children with sensory disabilities at school age are the development of communication skills, the formation of skills in the use of access technologies, which allow access to the curriculum and facilitate the development of communication.
Description:
În articol sunt enumerate modalitățile de optimizare a comunicării la elevii cu dizabilitate senzorială. Un copil care și-a pierdut auzul, vederea în copilărie se găsește într-o situație diferită față de cei tipici. Dificultățile de comunicare izolează copiii cu dizabilitate senzorială de cei tipici. Acesta este motivul apariției unor dificultăți specifice în dezvoltarea comunicării și a trăsăturilor de personalitate ale copilului. Printre principalele sarcini ale educației și dezvoltării copiilor cu dizabilitate senzorială la vârsta școlară se numără dezvoltarea abilităților de comunicare, formarea abilităților de utilizare a tehnologiilor de acces, ce permite accesul la curriculum și care facilitează dezvoltarea comunicării.