REPOZITORIU UPSC

Strategii de securizare psihologică a elevilor expuși didactogeniei: depatologizarea atitudinii față de învățare.

Show simple item record

dc.contributor.author ȘLEAHTIȚCHI, Mihai
dc.date.accessioned 2024-05-19T15:02:33Z
dc.date.available 2024-05-19T15:02:33Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation ȘLEAHTIȚCHI, Mihai. Strategii de securizare psihologică a elevilor expuși didactogeniei: depatologizarea atitudinii față de învățare. În: Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 26 mai 2023. Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Laboratorul Securitate Psihologică. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 114-123. ISBN 978-9975-46-824-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-824-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6304
dc.description Incapacitatea cadrelor didactice de a fi pe potriva normelor de organizare și desfășurare a procesului de instruire atrage după sine negativizarea atitudinii pe care discipolii acestora o au față de învățare. Probele pe care au reușit să le înregistreze, până în prezent, specialiștii din domeniu atestă că, de regulă, apariția genului vizat de negativizare este legată de situațiile în care comportamentul profesional inadecvat al cadrelor didactice are ca finalitate profilarea stărilor de fobie indusă în clasă, de anxietate indusă în clasă, de frustrare indusă în clasă, de depresie indusă în clasă sau/și a stării de nevroză indusă în clasă. De îndată ce își fac apariția, stările avute în vedere se impun în calitate de factori care afectează dispoziția de muncă și rezistența la efort. Într-un asemenea caz, elevilor le va fi extrem de greu – sau chiar imposibil - să efectueze o activitate plină de satisfacție, rapidă și de bună calitate. Atitudinea lor față de învățare va degrada semnificativ, transformându-se într-un soi de poziționare care va minimiza - sau chiar va exclude – ideea potrivit căreia lucrurile care vizează dobândirea de cunoștințe, competențe și aptitudini trebuie făcute cu abnegație și plăcere, din convingere și din proprie inițiativă, în mod conștiincios și cu multă sârguință. en_US
dc.description.abstract Teachers’ inability to comply with the rules of the organization and conduct of the training process leads to a negative attitude of their students towards learning. The evidence that specialists from this field have been able to record to this day attests that, as a rule, the appearance of the targeted type of negativism is linked to cases where the inappropriate professional behavior of the teaching staff has as a purpose the dissemination of induced phobia states in the classroom, classroom-induced anxiety, classroom-induced frustration, classroominduced depression or/and classroom-induced neurosis. As soon as they appear, the states in question impose themselves as factors affecting work disposition and resistance to effort. In such a case, students will find it extremely difficult - or even impossible - to perform an activity that is rewarding, fast and of good quality. Their attitude towards learning will degrade significantly, turning into a sort of a positioning that will minimize - or even exclude - the idea that things aimed at acquiring knowledge, skills and abilities should be done with selflessness and pleasure, out of conviction and on your own initiative, conscientiously and with great diligence. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Didactogenie en_US
dc.subject Fobie indusă în clasă en_US
dc.subject Anxietate indusă în clasă en_US
dc.subject Frustrare indusă în clasă en_US
dc.subject Depresie indusă în clasă en_US
dc.subject Nevroză indusă în clasă en_US
dc.subject Efecte somato-fiziologice en_US
dc.subject Didactogeny en_US
dc.subject Classroom-induced phobia en_US
dc.subject Classroom-induced anxiety en_US
dc.subject Classroom-induced frustration en_US
dc.subject Classroom-induced depression en_US
dc.subject Classroom-induced neurosis en_US
dc.subject Somato-physiological effects en_US
dc.title Strategii de securizare psihologică a elevilor expuși didactogeniei: depatologizarea atitudinii față de învățare. en_US
dc.title.alternative Strategies for psychological security of students exposed to didactogeny: depathologizing the atttude towards learning en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account