REPOZITORIU UPSC

Susţinerea adaptării şcolare în gimnaziu prin consilierea educaţională informată de traumă

Show simple item record

dc.contributor.author CRISTESCU, Delia
dc.date.accessioned 2024-05-19T13:44:42Z
dc.date.available 2024-05-19T13:44:42Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation CRISTESCU, Delia. Susţinerea adaptării şcolare în gimnaziu prin consilierea educaţională informată de traumă. În: Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 26 mai 2023. Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Laboratorul Securitate Psihologică. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 101-108. ISBN 978-9975-46-824-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-824-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6302
dc.description Expunerea la evenimente traumatice precum abuzul şi neglijarea în familie, violenţa domestică, violenţă în comunitate, bullying şi cyberbullying, şi altele, ca martor sau victimă, a fost legată de o serie de consecinţe în ceea ce priveşte funcţiile cognitive, sănătatea emoţională şi socială şi comportamente de risc. Toate aceste consecinţe pot duce la o adaptarea şcolară scăzută, însemnând satisfacţie scăzută cu şcoala, rezultate şcolare nesatisfăcătoare şi un nivel mai ridicat al stresului perceput. În gimnaziu, aceste consecinţe pot deveni mai vizibile din cauza presiunii exercitate asupra adolescenţilor în ceea ce priveşte rezultatele şcolare şi alegerea liceului. În consecinţă, în acest articol vom discuta sugestii privind modalităţile în care poate fi folosită abordarea informată de traumă de către consilierii şcolari pentru a implementa intervenţii sistematice în şcoală şi pentru a-i susţine pe profesorii care îi ajută pe elevii traumatizaţi să se adapteze mai eficient la mediul şcolar. en_US
dc.description.abstract Exposure to traumatic events such as family abuse and neglect, domestic violence, community violence, bullying and cyberbullying, and others, as witness or victim, has been linked with a series of consequences regarding cognitive functions, social and emotional health, and risk-taking behaviors. All these consequences can lead to poor school adjustment, meaning lower satisfaction with school, poor academic achievement, and high levels of perceived stress. In gymnasium, these consequences might be more visible due to the pressure placed on adolescents regarding academic results and the choice of high-school. Thus, in this article we discuss suggestion for how trauma-informed approach can be used by school counselors to implement systematic intervention in school and to support teachers in helping traumatized children to adjust more effective to school environment. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Adaptarea la şcoală en_US
dc.subject Eveniment traumatic en_US
dc.subject Consiliere şcolară en_US
dc.subject Intervenţie informată de traumă en_US
dc.subject School adjustment en_US
dc.subject Traumatic events en_US
dc.subject School counseling en_US
dc.subject Traumainformed intervention en_US
dc.title Susţinerea adaptării şcolare în gimnaziu prin consilierea educaţională informată de traumă en_US
dc.title.alternative Sustaining school adjustment in gymnasium by traumainformed school counseling en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account