Abstract:
Exposure to traumatic events such as family abuse and neglect, domestic violence, community violence, bullying and cyberbullying, and others, as witness or victim, has been linked with a series of consequences regarding cognitive functions, social and emotional health, and risk-taking behaviors. All these consequences can lead to poor school adjustment, meaning lower satisfaction with school, poor academic achievement, and high levels of perceived stress. In gymnasium, these consequences might be more visible due to the pressure placed on adolescents regarding academic results and the choice of high-school. Thus, in this article we discuss suggestion for how trauma-informed approach can be used by school counselors to implement systematic intervention in school and to support teachers in helping traumatized children to adjust more effective to school environment.
Description:
Expunerea la evenimente traumatice precum abuzul şi neglijarea în familie, violenţa domestică, violenţă în comunitate, bullying şi cyberbullying, şi altele, ca martor sau victimă, a fost legată de o serie de consecinţe în ceea ce priveşte funcţiile cognitive, sănătatea emoţională şi socială şi comportamente de risc. Toate aceste consecinţe pot duce la o adaptarea şcolară scăzută, însemnând satisfacţie scăzută cu şcoala, rezultate şcolare nesatisfăcătoare şi un nivel mai ridicat al stresului perceput. În gimnaziu, aceste consecinţe pot deveni mai vizibile din cauza presiunii exercitate asupra adolescenţilor în ceea ce priveşte rezultatele şcolare şi alegerea liceului. În consecinţă, în acest articol vom discuta sugestii privind modalităţile în care poate fi folosită abordarea informată de traumă de către consilierii şcolari pentru a implementa intervenţii sistematice în şcoală şi pentru a-i susţine pe profesorii care îi ajută pe elevii traumatizaţi să se adapteze mai eficient la mediul şcolar.