REPOZITORIU UPSC

Dezvoltarea socială a copiilor de vârstă școlară mică în vederea securizării psihologice

Show simple item record

dc.contributor.author GUȚUL, Aliona
dc.date.accessioned 2024-05-15T11:56:22Z
dc.date.available 2024-05-15T11:56:22Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation GUȚUL, Aliona. Dezvoltarea socială a copiilor de vârstă școlară mică în vederea securizării psihologice. În: Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 26 mai 2023. Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Laboratorul Securitate Psihologică. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 50-56. ISBN 978-9975-46-824-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-824-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6291
dc.description Acest articol se va concentra pe evoluția socială a copilului cu scopul de a aborda câteva aspecte fundamentale. Procesul de dezvoltare socială nu se termină odată cu copilăria, ci continuă să se desfășoare în toate etapele vieții. Dezvoltarea socială devine și mai complexă pe măsură ce indivizii învață că anumite comportamente sunt necesare în anumite circumstanțe sau medii, dar nu sunt permise sau posibile în altele. Prin urmare, dezvoltarea socială este deosebit de importantă pentru a fi studiată și înțeleasă, astfel încât școlarul mic să poată naviga cu succes în situațiile sociale. Comportamentul social al copiilor este dobândit în principal prin modelare și prin învățare explicită, cu sprijinul părinților și al cadrelor didactice. Asigurarea securității psihologice în procesul de dezvoltare socială este esențială pentru dezvoltarea completă, menținerea și consolidarea sănătății psihologice a copiilor mici. În calitate de subiect creativ al activității pedagogice profesionale, profesorii moderni din clasele primare ar trebui să acorde o atenție deosebită factorilor de bază care determină și asigură securitatea psihologică în procesul educațional. en_US
dc.description.abstract This article aims to examine the social progress of children and tackle some fundamental concerns. Social progress does not stop at childhood but continues throughout life. As people grow, social development becomes more intricate as they learn that certain actions are necessary in certain situations or surroundings, but not permitted or feasible in others. Therefore, it is important to comprehend and study social development so that young learners can efficiently handle social circumstances. Children's social behavior is mainly acquired through imitation and explicit instruction, with the guidance of guardians and educators. To guarantee psychological well-being during social development is necessary for the thorough growth, maintenance, and reinforcement of the mental health of young children. As a creative element of professional pedagogical practice, contemporary primary school educators should pay special attention to the fundamental factors that determine and ensure psychological well-being in the educational process. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Școlarul mic en_US
dc.subject Dezvoltare socială en_US
dc.subject Competențe sociale en_US
dc.subject Comportament social en_US
dc.subject Securitate psihologică en_US
dc.subject Primary school children en_US
dc.subject Social development en_US
dc.subject Social skills en_US
dc.subject Social behavior en_US
dc.subject Psychological security en_US
dc.title Dezvoltarea socială a copiilor de vârstă școlară mică în vederea securizării psihologice en_US
dc.title.alternative The school environment and the psychological security of the student en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account