Abstract:
This article aims to examine the social progress of children and tackle some fundamental concerns. Social progress does not stop at childhood but continues throughout life. As people grow, social development becomes more intricate as they learn that certain actions are necessary in certain situations or surroundings, but not permitted or feasible in others. Therefore, it is important to comprehend and study social development so that young learners can efficiently handle social circumstances. Children's social behavior is mainly acquired through imitation and explicit instruction, with the guidance of guardians and educators. To guarantee psychological well-being during social development is necessary for the thorough growth, maintenance, and reinforcement of the mental health of young children. As a creative element of professional pedagogical practice, contemporary primary school educators should pay special attention to the fundamental factors that determine and ensure psychological well-being in the educational process.
Description:
Acest articol se va concentra pe evoluția socială a copilului cu scopul de a aborda câteva aspecte fundamentale. Procesul de dezvoltare socială nu se termină odată cu copilăria, ci continuă să se desfășoare în toate etapele vieții. Dezvoltarea socială devine și mai complexă pe măsură ce indivizii învață că anumite comportamente sunt necesare în anumite circumstanțe sau medii, dar nu sunt permise sau posibile în altele. Prin urmare, dezvoltarea socială este deosebit de importantă pentru a fi studiată și înțeleasă, astfel încât școlarul mic să poată naviga cu succes în situațiile sociale. Comportamentul social al copiilor este dobândit în principal prin modelare și prin învățare explicită, cu sprijinul părinților și al cadrelor didactice. Asigurarea securității psihologice în procesul de dezvoltare socială este esențială pentru dezvoltarea completă, menținerea și consolidarea sănătății psihologice a copiilor mici. În calitate de subiect creativ al activității pedagogice profesionale, profesorii moderni din clasele primare ar trebui să acorde o atenție deosebită factorilor de bază care determină și asigură securitatea psihologică în procesul educațional.