Abstract:
Health security of the young generation is a priority of society. Currently, the number of children with various mental, emotional and behavioral disorders contracted in early childhood is increasing. In such children of preschool and school age, various behavioral deviations, memorization, attention and thinking difficulties, fears, phobias, increased anxiety under the influence of various harmful factors can be manifested. The task of specialists, preuniversity educational institutions and the family is to highlight as early as possible the risk group 40 of children with deviations in the development of the child at different ages and the prompt organization of measures to compensate them.
Description:
Securitatea sănătății tinerii generație este o prioritate a societății. Actualmente numărul copiilor cu diverse tulburări psihice, emoționale și comportamentale contractați în copilăria timpurie este în creștere. La astfel de copii de vârstă preșcolară și școlară se pot manifesta diverse abateri de comportament, dificultăți de memorare, atenție și gândire, temeri, fobii, anxietate crescută sub influența diferiților factori nocivi. Sarcina specialiștilor, a instituțiilor de învățământ preuniversitar și a familiei este de a evidenția cât mai devreme grupul de risc al copiilor cu abateri în dezvoltarea copilului la diferite vârste și organizarea promptă a măsurilor de compensare a acestora.