dc.contributor.author |
LOSÎI, Elena |
|
dc.date.accessioned |
2024-05-14T17:36:07Z |
|
dc.date.available |
2024-05-14T17:36:07Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
LOSÎI, Elena. Manifestarea anxietății școlare la elevii din diferite trepte de învățământ. În: Securitatea psihologică la copii în perioadă de criză : Materialele conferinței științifice naționale cu participare internațională, 26 mai 2023. Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău, Laboratorul Securitate Psihologică. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 27-35. ISBN 978-9975-46-824-4. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-824-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6287 |
|
dc.description |
Una din sursele anxietății la copii o reprezintă spațiul școlar. Cu regret, școala de astăzi a devenit un factor psihogen stresant pentru elevi. Sursele emoțiilor distructive din spațiul școlar sunt numeroase. Influența stresantă a școlii poate fi resimțită de către copil chiar de începutul carierei școlare, odată cu modificarea regimului zilei și a programului de activitate. O altă sursă de stres pentru elevi în mediul școlar generatoare de stări de anxietate o reprezintă interacțiunile atât cu profesorii cât și cu semenii, numărul mare de sarcini de învățare, teama de evaluare etc. astfel, mediul școlar tensionat pentru elev, generează o multitudine de emoții și comportamente, nu întotdeauna constructive, precum neliniște, anxietate, frică, frustrate, agresivitate, negativism etc. În articol sunt prezentate rezultatele investigaționale ale manifestării anxietății școlare la elevii din diferite trepte ale instruirii școlare. În studiul experimental au participat 548 de copii și adolescenți. Datele obținute relevă faptul că cel mai ridicat nivel de anxietate școlară se manifestă la elevii claselor primare. Cu referire la factorul gen, anxietatea școlară este mai mult specifică fetelor. |
en_US |
dc.description.abstract |
One of the sources of pupils’ anxiety is the school environment. Unfortunately, nowadays school became a psychogenic stressor for pupils. The sources of destructive emotions in school environment are numerous. The stressful influence of school can be felt from the begging of school career with the change of the day’s regime and activity schedule. Another cause of anxiety in school environment is social interactions with teachers and colleagues, the large number of learning tasks, the fear of evaluation, thus the tense school environment determines multitude of emotions and behaviours such as: restlessness, anxiety, fears, frustration, aggression, negativism. In article are presented the results of school anxiety manifestation at pupils from different stages of education. In experimental research participated 549 children and adolescents. The obtained results reveal the fact that the highest level of school anxiety is characteristic for primary school pupils. Depending on gender school anxiety is more particular for girls then boys. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Anxietate |
en_US |
dc.subject |
Anxietate școlară |
en_US |
dc.subject |
Anxietate academică |
en_US |
dc.subject |
Factori stresori |
en_US |
dc.subject |
Elevii din clasele primare |
en_US |
dc.subject |
Elevi din clasele gimnaziale |
en_US |
dc.subject |
Elevi din liceu |
en_US |
dc.subject |
Diferențe de gen |
en_US |
dc.subject |
Anxiety |
en_US |
dc.subject |
School anxiety |
en_US |
dc.subject |
Academic anxiety |
en_US |
dc.subject |
Stressors |
en_US |
dc.subject |
Primary school pupils |
en_US |
dc.subject |
Middle school pupils |
en_US |
dc.subject |
Gender difference |
en_US |
dc.title |
Manifestarea anxietății școlare la elevii din diferite trepte de învățământ |
en_US |
dc.title.alternative |
The manifestations of school anxiety at pupils from different level of education |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |