REPOZITORIU UPSC

Noțiunile geografice – între manualul școlar și lexicul uzual al elevului

Show simple item record

dc.contributor.author SUHALITCA, Eugenia
dc.date.accessioned 2024-05-07T04:25:10Z
dc.date.available 2024-05-07T04:25:10Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation SUHALITCA, Eugenia. Noțiunile geografice – între manualul școlar și lexicul uzual al elevului. În: Conferinţa ştiinţifico-practică. Alfabetizarea terminologică, imperativ al secolului al XXI-lea, 7 octombrie 2022. Proiectul Instituţional "Alfabetizarea terminologică a elevilor de gimnaziu". Cifrul 20.80009.1606.07 / Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023. pp. 117-122. ISBN 978-9975-46-688-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-688-2
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6282
dc.description Prezentul articol își propune să valorifice modalitățile în care noțiunile geografice sunt achiziționate de către elevi în cadrul orelor și integrate în vocabularul uzual al acestora. Curriculumul național la disciplină, ediția 2019, este actul normativ care reglementează noțiunile geografice ce trebuie studiate în fiecare clasă. O analiză statistică reflectă faptul că cea mai mare parte a noțiunilor sunt studiate în clasa a 5-a, fapt ce pune în fața profesorului misiunea de a identifica modalitățile eficiente de studiere și asimilare a acestora de către elevi. Instrument de bază ce servește ca suport în sistematizarea și prezentarea informației, manualul școlar satisface în mare parte cerințelor propuse, fiind adaptat la conținuturile curriculare. Strategiile didactice optime în studierea și asimilarea noțiunilor geografice variază în funcție de tipul termenilor. en_US
dc.description.abstract This article aims to capitalize on the ways in which geographical notions are acquired by students during classes and integrated into their usual vocabulary. The national Curriculum in discipline, edition 2019 is the normative act that regulates the geographical notions to be studied in each class. A statistical analysis reflects the fact that most of the concepts are studied in the 5th grade, which places before the teacher the task of identifying effective ways of studying and assimilating them by the students. A basic tool that serves as a support in the systematization and presentation of information, the school manual largely satisfies the proposed requirements, being adapted to the curricular contents. Optimal teaching strategies in studying and assimilating geographical notions vary depending on the type of terms. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Noțiune geografică en_US
dc.subject Limbaj specific en_US
dc.subject Strategie didactică en_US
dc.subject Geographical notion en_US
dc.subject Specific language en_US
dc.subject Didactic strategy en_US
dc.title Noțiunile geografice – între manualul școlar și lexicul uzual al elevului en_US
dc.title.alternative Geographical notions – between the school textbook and usual student's vocabulary en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account