dc.contributor.author |
CARAGI, Larisa |
|
dc.date.accessioned |
2024-05-07T03:46:55Z |
|
dc.date.available |
2024-05-07T03:46:55Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
CARAGI, Larisa. Reconfigurarea învățării - o oportunitate pentru formarea competențelor curriculare. În: Conferinţa ştiinţifico-practică. Alfabetizarea terminologică, imperativ al secolului al XXI-lea, 7 octombrie 2022. Proiectul Instituţional "Alfabetizarea terminologică a elevilor de gimnaziu". Cifrul 20.80009.1606.07 / Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023. pp. 63-75. ISBN 978-9975-46-688-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-688-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6275 |
|
dc.description |
Motivaţia elevilor pentru învăţare este predominantă în obținerea succesului. Studiile în domeniu au demonstrat că M=C+E, unde M= motivaţie, C=strategii de predare de calitate, E= echitate. Un rol primordial îl are și în fomarea competenței „a învăța să înveți”, care include conştientizarea procesului şi nevoilor proprii de învăţare, identificarea oportunităţilor disponibile şi abilitatea de a depăşi obstacolele pentru a învăţa cu succes. Învăţarea se constituie pe trei dimensiuni: dimensiunea afectivă (motivaţia), dimensiunea cognitivă (înţelegerea, organizarea, abilităţi de invăţare) şi dimensiunea metacognitivă. Învățarea experiențială conduce la formarea abilităţilor metacognitive. Filozofia de baza a învăţării experienţiale este implicarea elevilor ca părţi active în învăţare. |
en_US |
dc.description.abstract |
Students' motivation for learning is predominant in achieving success. Studies in the field have demonstrated that M=Q+E, where M=motivation, Q=qualitative teaching strategies, and E=equity. It also has a primary role in the evolution of the "learning to learn" competence, which includes awareness of the process and one's own learning needs, identification of available opportunities, and the ability to overcome obstacles to learn successfully. Learning consists of three dimensions: the affective dimension (motivation), the cognitive dimension (understanding, organization, learning skills), and the metacognitive dimension. Experiential learning leads to the formation of metacognitive skills. The basic philosophy of experiential learning is the involvement of students as active participants in the learning process. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Strategii didactice |
en_US |
dc.subject |
Învățare experiențială |
en_US |
dc.subject |
Motivație |
en_US |
dc.subject |
Metacogniție |
en_US |
dc.subject |
Didactic strategies |
en_US |
dc.subject |
Experiential learning |
en_US |
dc.subject |
Motivation |
en_US |
dc.subject |
Metacognition |
en_US |
dc.title |
Reconfigurarea învățării - o oportunitate pentru formarea competențelor curriculare |
en_US |
dc.title.alternative |
Reconfiguring learning - an opportunity for training curricular competencies |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |