REPOZITORIU UPSC

Modalităţi de definire a termenilor în manualele şcolare de fizică, informatică şi matematică (ciclul gimnazial de învăţământ)

Show simple item record

dc.contributor.author ZGARDAN-CRUDU, Aliona
dc.date.accessioned 2024-05-07T03:39:51Z
dc.date.available 2024-05-07T03:39:51Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation ZGARDAN-CRUDU, Aliona. Modalităţi de definire a termenilor în manualele şcolare de fizică, informatică şi matematică (ciclul gimnazial de învăţământ). În: Conferinţa ştiinţifico-practică. Alfabetizarea terminologică, imperativ al secolului al XXI-lea, 7 octombrie 2022. Proiectul Instituţional "Alfabetizarea terminologică a elevilor de gimnaziu". Cifrul 20.80009.1606.07 / Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023. pp. 52-57. ISBN 978-9975-46-688-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-688-2
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6273
dc.description În ciclul gimnazial de învăţământ, la disciplinele fizică, informatică şi matematică, elevii studiază şi însuşesc mai mulţi termeni. La analiza curricula şi manualelor la aceste discipline şcolare, am stabilit că mai mulţi termeni prezenţi în curricula nu sunt definiţi în manuale; de multe ori, definiţiile lexicografice ale termenilor sunt incomplete, evazive. Acest lucru ar putea să-i deruteze pe elevi, atunci când studiază termenii, de aceea considerăm că persoanele antrenate în elaborarea manualelor (autorii, în primul rând) ar trebui să acorde mai multă atenţie consecvenţei în ceea ce priveşte respectarea legăturii logice dintre curricula şi manuale; să identifice şi să respecte modalităţi unice de definire a tuturor termenilor prezentaţi în manualele şcolare. en_US
dc.description.abstract The students study and acquire several terms in Physics, Informatics and Mathematics during their secondary education. While analyzing the curricula and textbooks for these school subjects, we determined that several terms present in the curricula are not defined in the textbooks: many times, the lexicographic definitions of the terms are incomplete, elusive. This could confuse students when they study the terms, so we believe that people trained in the development of textbooks (authors, first of all) should pay more attention to the consistency in terms of respecting the logical connection between the curricula and textbooks; to identify and respect unique ways of defining all terms presented in school textbooks. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Terminologie lingvistică en_US
dc.subject Curriculum en_US
dc.subject Manual en_US
dc.subject Definiţie lexicografică en_US
dc.subject Linguistic terminology en_US
dc.subject School textbook en_US
dc.subject Lexicographical definition en_US
dc.title Modalităţi de definire a termenilor în manualele şcolare de fizică, informatică şi matematică (ciclul gimnazial de învăţământ) en_US
dc.title.alternative Ways of defining terms in physics, computer science and mathematics textbooks (secondary school cycle) en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account