REPOZITORIU UPSC

Abordarea interdisciplinară a termenilor științifici: cronotopul

Show simple item record

dc.contributor.author COTORCEA, Silvia
dc.date.accessioned 2024-05-07T03:31:57Z
dc.date.available 2024-05-07T03:31:57Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation COTORCEA, Silvia. Abordarea interdisciplinară a termenilor științifici: cronotopul. În: Conferinţa ştiinţifico-practică. Alfabetizarea terminologică, imperativ al secolului al XXI-lea, 7 octombrie 2022. Proiectul Instituţional "Alfabetizarea terminologică a elevilor de gimnaziu". Cifrul 20.80009.1606.07 / Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023. pp. 38-44. ISBN 978-9975-46-688-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-688-2
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6271
dc.description O societate educată este una în care învățătura devine în mod autentic un obicei pe care îl practicăm zi de zi. Bazele cunoașterii se pun în școală, iar un pilon important este alfabetizarea terminologică. Astfel, adaptându-ne la realitățile acestui secol, însușirea terminologiei științifice nu trebuie să aibă un caracter mecanic. Or, succesul procesului educațional se racordează nemijlocit la linkurile ,,de afară” și pregătirea elevului pentru tot ceea ce urmează după finalizarea școlii. Considerăm necesar să se insiste pe o abordare interdisciplinară a termenului cronotop. Acest exercițiu poate explica subtilitățile textului și rolul spațiului și timpului asupra omului. en_US
dc.description.abstract An educated society is one where learning truly becomes a habit that we practice every day. The foundations of knowledge are laid in school, and an important pillar is terminological literacy. Thus, adapting to the realities of this century, the acquisition of scientific terminology must not have a mechanical character. However, the success of the educational process is directly connected to the "outside" links and the student's preparation for everything that follows after finishing school. We consider it necessary to insist on an interdisciplinary approach to the term chronotope. This exercise can explain the subtleties of the text and the role of space and time on man. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Terminologie lingvistică en_US
dc.subject Terminologie ştiinţifică en_US
dc.subject Alfabetizare terminologică en_US
dc.subject Interdisciplinaritate en_US
dc.subject Cronotop en_US
dc.subject Linguistic terminology en_US
dc.subject Scientific terminology en_US
dc.subject Literacy terminological en_US
dc.subject Interdisciplinary en_US
dc.subject Chronotope en_US
dc.title Abordarea interdisciplinară a termenilor științifici: cronotopul en_US
dc.title.alternative Interdisciplinary approach to scientific terms: chronotope en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account