REPOZITORIU UPSC

Operaţionalizarea termenilor prin intermediul schemei

Show simple item record

dc.contributor.author CARTALEANU, Tatiana
dc.date.accessioned 2024-05-07T03:15:20Z
dc.date.available 2024-05-07T03:15:20Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation CARTALEANU, Tatiana. Operaţionalizarea termenilor prin intermediul schemei. În: Conferinţa ştiinţifico-practică. Alfabetizarea terminologică, imperativ al secolului al XXI-lea, 7 octombrie 2022. Proiectul Instituţional "Alfabetizarea terminologică a elevilor de gimnaziu". Cifrul 20.80009.1606.07 / Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023. pp. 18-23. ISBN 978-9975-46-688-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-688-2
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6267
dc.description Articolul ia în discuţie problema formării unor strategii de lucru cu reprezentările grafice, în scopul operaţionalizării şi aproprierii terminologiei ştiinţifice prescrise de actele normative curriculare. Oricare dintre formele grafice utilizate în procesul de predare-învăţareevaluare (ilustraţiile, fotografiile, imaginile, desenele, schiţele, schemele, graficele, diagramele, tabelele, hărţile etc.) este aplicabilă şi frecvent valorificată în manualele de pe toate ariile curriculare. În articol este examinată schema, ca o reprezentare grafică simplificată, raportată fiind la taxonomia sarcinilor didactice posibile – de la cunoaştere la evaluare. Caracterul ei universal şi maleabil o face de neînlocuit atât la etapa de actualizare, cât şi la cea de sinteză. en_US
dc.description.abstract The article discusses the development of a working strategy for graphic representations in order to operationalise and appropriate the scientific terminology prescribed by normative curricular acts. Any of the graphic forms employed in teaching-learning-assessment (illustrations, photographs, images, drawings, sketches, schemes, graphs, diagrams, tables, maps etc.) may be applied. They are in fact often explored in school textbooks through all curricular areas. The article examines the scheme as a simplified graphic representation correlated to the taxonomy of possible didactic tasks, from comprehension to assessment. Its universal and malleable character makes it irreplaceable at the updating stage as well as the synthesis one. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Terminologie lingvistică en_US
dc.subject Operaţionalizare en_US
dc.subject Reprezentare grafică en_US
dc.subject Linguistic terminology en_US
dc.subject Operationalisation en_US
dc.subject Graphic representation en_US
dc.title Operaţionalizarea termenilor prin intermediul schemei en_US
dc.title.alternative Operationalising terminology through schemes en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account