dc.contributor.author |
BOZ, Olga |
|
dc.date.accessioned |
2024-05-07T03:11:33Z |
|
dc.date.available |
2024-05-07T03:11:33Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
BOZ, Olga. Rolul explicației și înțelegerii în procesul de instruire. În: Conferinţa ştiinţifico-practică. Alfabetizarea terminologică, imperativ al secolului al XXI-lea, 7 octombrie 2022. Proiectul Instituţional "Alfabetizarea terminologică a elevilor de gimnaziu". Cifrul 20.80009.1606.07 / Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023. pp. 13-18. ISBN 978-9975-46-688-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-688-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6266 |
|
dc.description |
Prezentul articol scoate în evidență două coordonate majore, cu scopul de stimula disponibilitatea profesorilor pentru îmbunătățirea impactului pe care predarea realizată îl poate avea asupra învățării elevilor. Învățarea eficientă presupune antrenarea sistematică a capacităților elevilor de a cunoaște, înțelege, reacționa, transfera cunoștințele în practica vieții cotidiene. Explicația și înțelegerea sunt dimensiuni constitutive fundamentale ale discursului didactic, însoțind continuu demersurile de predare-învățare și de care depind, în mare parte, succesele școlare ale elevilor. |
en_US |
dc.description.abstract |
This article highlights two major coordinates, with the aim of stimulat ing the availability of teachers to improve the impact that the teaching can have on student learning. Effective learning involves the systematic training of students' abilities to know, understand, react, transfer knowledge into the practice of everyday life. Explanation and understanding are fundamental constitutive dimensions of the didactic discourse, continuously accompanying the teaching-learning approaches and on which the school and extra-school successes of the students largely depend. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Terminologie lingvistică |
en_US |
dc.subject |
Explicație |
en_US |
dc.subject |
Înțelegere |
en_US |
dc.subject |
Linguistic terminology |
en_US |
dc.subject |
Explanation |
en_US |
dc.subject |
Understanding |
en_US |
dc.title |
Rolul explicației și înțelegerii în procesul de instruire |
en_US |
dc.title.alternative |
The role of explanation and understanding in the learning process |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |