REPOZITORIU UPSC

De la alfabetizarea terminologică la cultura comunicării

Show simple item record

dc.contributor.author COSOVAN, Olga
dc.date.accessioned 2024-05-07T03:08:14Z
dc.date.available 2024-05-07T03:08:14Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation COSOVAN, Olga. De la alfabetizarea terminologică la cultura comunicării. În: Conferinţa ştiinţifico-practică. Alfabetizarea terminologică, imperativ al secolului al XXI-lea, 7 octombrie 2022. Proiectul Instituţional "Alfabetizarea terminologică a elevilor de gimnaziu". Cifrul 20.80009.1606.07 / Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023. pp. 6-12. ISBN 978-9975-46-688-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-688-2
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6265
dc.description Alfabetizarea, ca un concept educațional în vogă, a depășit limitele literației și se include în varii contexte noi. Alfabetizarea terminologică se conturează ca posibilitate de a progresa, grație cunoașterii termenilor, în studii și domenii academice de formare și cercetare. Mai larg, cunoașterea reală și eficientă a termenilor permite încadrarea lor în comunicare și în afara activităților de studiu. Privită prin optica setului de competențe necesare unui angajat în secolul al XXI-lea, alfabetizarea terminologică se regăsește în soluționarea problemelor complexe, managementul echipei, servirea clientului etc. en_US
dc.description.abstract Literacy as a fashionable educational concept has gone beyond reading and writing and is now being included in various new contexts. The development of terminological literacy is seen as a possibility to advance, thanks to a knowledge of terms, in school and undergraduate education as well as in higher-level areas of academic training and research. In a wider sense, a real and efficient knowledge of terms allows the person to join in communication outside an educational setting as well. Considered through the prism of the set of competences expected of a 21st-century employee, terminological literacy is reflected in such activities as complex problem-solving, team management, client service etc., etc. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Alfabetizare en_US
dc.subject Terminologie lingvistică en_US
dc.subject Competență en_US
dc.subject Comunicare en_US
dc.subject Cultură en_US
dc.subject Literacy en_US
dc.subject Linguistic terminology en_US
dc.subject Competence en_US
dc.subject Communication en_US
dc.subject Culture en_US
dc.title De la alfabetizarea terminologică la cultura comunicării en_US
dc.title.alternative From terminological literacy to a culture of communication en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account