dc.contributor.author |
COSOVAN, Olga |
|
dc.date.accessioned |
2024-05-07T03:08:14Z |
|
dc.date.available |
2024-05-07T03:08:14Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
COSOVAN, Olga. De la alfabetizarea terminologică la cultura comunicării. În: Conferinţa ştiinţifico-practică. Alfabetizarea terminologică, imperativ al secolului al XXI-lea, 7 octombrie 2022. Proiectul Instituţional "Alfabetizarea terminologică a elevilor de gimnaziu". Cifrul 20.80009.1606.07 / Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă". Chișinău: CEP UPSC, 2023. pp. 6-12. ISBN 978-9975-46-688-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-688-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6265 |
|
dc.description |
Alfabetizarea, ca un concept educațional în vogă, a depășit limitele literației și se include în varii contexte noi. Alfabetizarea terminologică se conturează ca posibilitate de a progresa, grație cunoașterii termenilor, în studii și domenii academice de formare și cercetare. Mai larg, cunoașterea reală și eficientă a termenilor permite încadrarea lor în comunicare și în afara activităților de studiu. Privită prin optica setului de competențe necesare unui angajat în secolul al XXI-lea, alfabetizarea terminologică se regăsește în soluționarea problemelor complexe, managementul echipei, servirea clientului etc. |
en_US |
dc.description.abstract |
Literacy as a fashionable educational concept has gone beyond reading and writing and is now being included in various new contexts. The development of terminological literacy is seen as a possibility to advance, thanks to a knowledge of terms, in school and undergraduate education as well as in higher-level areas of academic training and research. In a wider sense, a real and efficient knowledge of terms allows the person to join in communication outside an educational setting as well. Considered through the prism of the set of competences expected of a 21st-century employee, terminological literacy is reflected in such activities as complex problem-solving, team management, client service etc., etc. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Alfabetizare |
en_US |
dc.subject |
Terminologie lingvistică |
en_US |
dc.subject |
Competență |
en_US |
dc.subject |
Comunicare |
en_US |
dc.subject |
Cultură |
en_US |
dc.subject |
Literacy |
en_US |
dc.subject |
Linguistic terminology |
en_US |
dc.subject |
Competence |
en_US |
dc.subject |
Communication |
en_US |
dc.subject |
Culture |
en_US |
dc.title |
De la alfabetizarea terminologică la cultura comunicării |
en_US |
dc.title.alternative |
From terminological literacy to a culture of communication |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |