REPOZITORIU UPSC

Învățarea experiențială la educația plastică cu deschideri spre inter- și transdisciplinaritate

Show simple item record

dc.contributor.author URSU, Zinaida
dc.date.accessioned 2024-04-21T03:49:56Z
dc.date.available 2024-04-21T03:49:56Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation URSU, Zinaida. Învățarea experiențială la educația plastică cu deschideri spre inter- și transdisciplinaritate. În: Învățarea școlară în contextul provocărilor societale : Materialele simpozionului științific transfrontalier, 23 iunie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 347-352. ISBN 978-9975-46-859-6. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-859-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6262
dc.description Desigur, omul gândește interdisciplinar. Mai mult, nici practica socială nu cunoaște probleme unidisciplinare, dimpotrivă, ea se expune transformării abordărilor teoretice, deschiderii și comprehensivității față de și pentru toate domeniile cunoașterii. Realizarea acestei dorințe este cu atât mai urgentă, cu cât astăzi nu se mai poate concepe soluția adecvată a unei probleme, fără a lua în considerare toate laturile gândirii științifice, contopirea tuturor domeniilor cunoașterii într-un tot unitar. În știința educației contemporane se impune din ce în ce mai insistent conceptul interdisciplinar în cercetarea și interpretarea fenomenului educațional. Fără a fi o simplă fuziune a rezultatelor obținute în cadrul diverselor discipline care se ocupă de educație, această viziune interdisciplinară presupune valorificarea acestor rezultate prin elaborarea unei sinteze calitativ superioare privind educația în ansamblu, precum și diversele sale aspecte concrete. en_US
dc.description.abstract Naturally, man thinks interdisciplinary. Moreover, social practice does not know unidisciplinary problems either, on the contrary, it exposes itself to the transformation of theoretical approaches, openness and comprehensiveness towards and for all fields of knowledge. The realization of this desired is all the more urgent, since today it is no longer possible to conceive the appropriate solution of a problem, without taking into account all sides of scientific thinking, the merging of all fields of knowledge into a unitary whole. In the science of contemporary education, the interdisciplinary concept in the research and interpretation of the educational phenomenon is imposed more and more insistently. Without being a simple fusion of the results obtained within the various disciplines that deal with education, this interdisciplinary vision involves the valorization of these results by elaborating a qualitatively superior synthesis regarding education as a whole, as well as its various concrete aspects. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Educație plastică en_US
dc.subject Învățare experiențială en_US
dc.subject Interdisciplinaritate en_US
dc.subject Plastic education en_US
dc.subject Experiential learning en_US
dc.subject Interdisciplinarity en_US
dc.title Învățarea experiențială la educația plastică cu deschideri spre inter- și transdisciplinaritate en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account