Abstract:
The article highlights some of the psychological and pedagogical aspects of the development of motivation for vocal and choral activities of the future musician teacher. The article considers the development and approval of psychological and pedagogical aspects of the development of educational motivation of a musician teacher, clarification of the significance of the concepts of motivation and educational motivation from a psychological and pedagogical point of view. The article reveals the content of pedagogical conditions and methodological principles that contribute to the formation of motivation for the pedagogical activity of a musician teacher. The studied phenomenon appears as a set of internal motivations for the development of professional activity, causing activity and determining the direction of activity.
Description:
Articolul evidențiază câteva dintre aspectele psihologice și pedagogice ale dezvoltării motivației pentru activitățile vocale și corale ale viitorului profesor muzician. Articolul are în vedere dezvoltarea și aprobarea aspectelor psihologice și pedagogice ale dezvoltării motivației educaționale a unui profesor muzician, clarificarea semnificației conceptelor de motivație și motivație educațională din punct de vedere psihologic și pedagogic. Articolul dezvăluie conținutul condițiilor pedagogice și principiilor metodologice care contribuie la formarea motivației pentru activitatea pedagogică a unui profesor muzician. Fenomenul studiat apare ca un ansamblu de motivații interne pentru desfășurarea activității profesionale, determinând activitate și determinând direcția activității.