REPOZITORIU UPSC

Rolul motivației în procesul de re-creare a muzicii: aspecte psihopedagogice și didactice

Show simple item record

dc.contributor.author GRANEŢKAIA, Lilia
dc.date.accessioned 2024-04-21T03:30:18Z
dc.date.available 2024-04-21T03:30:18Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation GRANEŢKAIA, Lilia. Rolul motivației în procesul de re-creare a muzicii: aspecte psihopedagogice și didactice. În: Învățarea școlară în contextul provocărilor societale : Materialele simpozionului științific transfrontalier, 23 iunie 2023. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chișinău. Chișinău: CEP UPS "Ion Creangă", 2023, pp. 308-315. ISBN 978-9975-46-859-6. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-859-6
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/6256
dc.description Articolul abordează problema activării sferei motivaționale a elevului în studiul pianului și reflectă unele aspecte estetice, muzicologice și psihopedagogice ale actului de interpretare muzicală. În articol autorul se bazează pe cercetări psihologice despre motivație, formele, funcțiile ei și valorifică unele forme/mijloace/metode de dezvoltare a acestei capacități psihice. În opinia autorului, procesul de interpretare a muzicii, se referă în special la conceptul de creare/recreare a muzicii iar conceptele de imagine muzicală, imagine artistică, imagine interpretativă sunt aplicate metodologic, discriminarea lor fiind indispensabilă în actul artistic de interpretare muzicală. . Conform viziunii autorului, sfera motivațională a elevului-interpret de muzică se bazează pe dimensiunea atitudinală a abilităților de interpretare, pe sfera volitivă (se subliniază conceptul de voință sonoră a lui C.A. Marchinssen), pe gustul estetic, cultura muzicală și interesul pentru conţinutul muzicii ca sursă de inspiraţie în actul artistic de recreare a imaginii muzicale. en_US
dc.description.abstract The article addresses the issue of activating the student’s motivational sphere in piano study and reflects some aesthetic, musicological and psychopedagogical aspects of the act of musical interpretation. In the article the author relies on psychological research about motivation, its forms, functions and capitalizes on some forms/means/ methods of developing this psychic capacity. In the author’s opinion, the process of music interpretation, especially refers to the concept of creating / re-creating music and the concepts of musical image, artistic image, interpretative image are methodologically applied, their discrimination being indispensable in the artistic act of music interpretation. According to the author’s vision, the motivational sphere of the student-performer of music is based on the attitudinal dimension of interpretation skills, on the volitional sphere (C.A. Marchinssen’s concept of sound will is emphasized), aesthetic taste, musical culture and interest in the content of music as a source of inspiration in the artistic act of re-creating the musical image. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Interpretare muzicală en_US
dc.subject Educaţie muzicală en_US
dc.subject Motivaţie en_US
dc.subject Musical interpretation en_US
dc.subject Musical education en_US
dc.subject Motivation en_US
dc.title Rolul motivației în procesul de re-creare a muzicii: aspecte psihopedagogice și didactice en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account