Abstract:
Maria Montessori offers solutions for the musical education of all children, from a young age (3 years), through vocal singing, playing, handling musical toys, proposing work in groups with a small number of participants, through the affective-sensory stimulation of the subjects. For school-aged children, it includes initiation into the musical language, especially by hearing, through sound recognition exercises, rhythmic walking and the acquisition of a minimal - vocal - tonal repertoire. His system with specific methods and musical instruments is used especially for educating children with special educational needs.
Description:
Maria Montessori oferă soluții pentru educația muzicală a tuturor copiilor, de la vârste mici (3 ani), prin cântatul vocal, jocul, mânuirea jucăriilor muzicale, propunând lucrul în grup cu un număr redus de participanți, prin stimularea afectiv-senzorială a subiecților. Pentru copiii de vârstă școlară include inițierea în limbajul muzical, în special prin auz, prin exerciții de recunoaștere a sunetului, mers ritmic și însuşirea unui repertoriu minimal - vocal - tonal. Sistemul său cu metode și instrumente muzicale specifice este folosit în special pentru educarea copiilor cu nevoi educaționale speciale.