Abstract:
More and more, STE(A)M education is indicated as a means to bring more innovation and creativity to education. As an educational program, it creates new well-rooted assumptions about the structure of activities, lessons and classes, helping to improve the educational process and create an experiential learning environment. The starting point of the research is “Making Success with STE(A)M”, that of learning, creating, finding interconnected ideas, performing action-based roles, ultimately bringing success. STE(A)M education investigates how teachers can better inform themselves, understand and articulate modes of integrated curriculum-based education, exploring the tension between different perspectives on education, namely STE(A)M teacher education pedagogy.
Description:
Din ce în ce mai mult, educația STE(A)M, este indicată ca un mijloc de a aduce mai multă inovație și creativitate în educație. Ca program educațional, crează noi ipoteze bine înrădăcinate despre structura activităților, lecțiilor și claselor, contribuind la îmbunătățirea procesului educațional și crearea unui mediu de învățare bazat pe experiență. Punctul de plecare al cercetării este de „Making Success with STE(A)M”, accea de a învăța, de a crea, găsii idei interconectate, de a interpreta roluri bazate pe acțiune, într-un final de a aduce succes. Educația STE(A)M investighează modul în care cadrele didactice se pot informa, înțelege și articula mai bine modurile educației integrate bazată pe curriculum, explorarea tensiunii dintre diferitele perspective ale educației și anume pedagogia STE(A)M de formare a profesorilor.